Detox just to retox

Jag har velat fram och tillbaka med min kost och min träning. Less på CrossFit, älskar CrossFit. Less på min mat, vill äta hälsosamt, vill äta otnyttigt. You get the point. Jag har i alla fall bestämt mig för att satsa mer på CrossFit efter jul. Jag ska betala för unlimited member och gå på open gym, jobba på skills, bli bättre på mina jerks. Jag vill bli bättre, helt enkelt. Men, jag måste ändra om kosten för att se resultaten jag vill ha. Jag vet att det är det som är problemet. Jag äter inte fasansfullt onyttigt just nu, men jag äter för mycket grains och onödiga kolhydrater, och jag äter inte regelbundet alls. Så om jag skriver här att det ska bli bättre så måste jag ju hålla fast vid det (hehe - who am I kidding?! Thanksgiving på torsdag....)
 
 
Men seriös fråga - om man äter mestadels kött och grönsaker, bör man supplementera med protein-shakes? Och vad för pulver? Whey, pea, gluten free, soy free, air free, tasteless, bla bla... det finns så mycket där ute.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

GoGo Crossfit!!

Äter du varierat och får i dig tillräcklig mängd protein genom din kost så behöver du egentligen inte shakes. Men det kan vara ett bra alternativ direkt efter träning då det rekommenderas att äta något inom 20 min efter träning för att inte kroppen ska brytas ned och för att bäst återhämtning!

Oavsett hur varierat vi äter är det vissa saker vi ändå kan behöva komplementera med. Crossfit förespråkar fiskolja (mkt viktigt) Även Magnesium, zink, b & d vitamin kan vara bra just för de som tränar hårt.

Vilken typ av protein är mer en smaksak eller om du är känslig mot någon viss typ av protein. Eller om du t.ex. kör paleo vill du kanske köra glutenfritt.

Välj rätt proteinpulver: http://allaboutfitness.shapemeup.se/2012/02/14/valj-ratt-proteinpulver/

Vill du bli en riktig nörd så kika in sida 76 i the "crossfit training guide"

https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Flibrary.crossfit.com%2Ffree%2Fpdf%2FCFJ_Seminars_TrainingGuide_012013-SDy.pdf

PUSS!!

2013-11-26 @ 09:41:45
Postat av: Jenny

Hej!
Jag hittade din blogg för några timmar sen och har nu skummat igenom hela. Måste säga att jag tycker det är så fruktansvärt kul att du och Ch hållit ihop så länge trots att ni bott så långt ifrån varandra. Jag blir verkligen så glad när jag läser och trots att jag inte känner dig så blir jag så glad för din skull!!

Jag ska själv "flytta" till Amerika i juni och arbeta som au pair! Vart är inte riktigt säkert än för jag är i matchningsprocessen. Men ja, din blogg är verkligen inspirerande och får mig att längta ännu mer tills jag kommer till usa! :)

2013-11-26 @ 23:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback