I have waited so long for you, pull-up.

Ni vet hur jag skrev förra veckan att i mars så skulle det hända? Idag hände det. Jag satte min dead hang (strict) pull-up. Inga band. Inga hopp. Bara en fet pull-up. Det tog emot, det var tungt, men hakan var över stången! Jag är nu livrädd för att prova igen. Tänk om jag provar igen och så går det inte? Hehe.
 
Double Tabata i dagens WOD. Jag Rx:ade och körde double unders fast jag är värdelös på dem. Jag får, på en bra dag, in ungefär 15 stycken, sedan trampar jag på repet, hamnar i otakt osv... jag måste jobba på dem. Jag menar, kolla mitt score jämfört med Jill. Hon trasslade ingenting på sina double unders. En annan av tjejerna fick över 400. Måste jobba på dem! Såg riktigt fram emot back squats också. Tre sista setten var 123# vilket är 90% av min one rep max. Bra träningsdag!
 
När jag körde hem var det bilkö så långt ögat kunde nå. Någon hade kört rakt in i ändan på någon annan, så den påkörda bilen var totalt ovanpå den andra. Tog upp två filer och i rusningstid var det inget som gick snabbt...
 
CJ har nu börjat jobba kvällar så jag är ensam för middag. Idag stekte jag fläsk och gjorde mos på sötpotatis. Supergott!

Kommentarer
Postat av: Mk

Är crossfit allt du gör. Minns att du tränade med en PT i gym?. Vad fick dig att sluta?

Svar: Jepp, kör Crossfit fyra gånger i veckan. Springer någon dag om jag har lust. Mitt kontrakt hade gått ut och jag kände att det var dags för något nytt.
emilia

2013-03-05 @ 09:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback