Det går framåt

 
Jag sitter och stirrar på mitt word-dokument och kommer ingen stans. Jag måste skriva en compare and contrast om slavhandeln från olika individers perspektiv. Min historialärare ger oss de tråkigaste uppsatserna. Ämnet är intressant, men det är alltid samma visa. Inget nytänkande. 
 
Jag har även en stor matteuppgift som jag måste slipa på. Den är i stort sätt klar, men jag måste gå igenom den och gång till och titta så allting stämmer. Det var faktiskt en rolig uppgift. Jag brukar ogilla matte, men det här var kul.
 
- Vad var/är ert favoritämne i skolan?
I Sverige, för mig, var det engelska, likaså här på college. Just nu är min favorit corporate accounting. Jag gillade även finansiering och kalkylering(!) i gymnasiet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

På lärarutbildningen var det engelska och svenska (delkursen om kultur och språkmöten) samt matematik. På gymnasiet var det search and rescue, skogbrandsbekämpning, akutsjukvård och dykning

Svar: Oj, matematik! Det var då inte min favorit. Är du akutsjukvårdare?
emilia

2013-03-15 @ 22:14:08
Postat av: Anonym

Jag gillar nog engelska och historia mest!

2013-03-15 @ 23:58:34
Postat av: Michelle

På gymnasiet läste jag media-journalistik och mitt favorit ämne var Webbdesign och Rörlig Bild

Svar: Åh, webbdesign! Det skulle jag nog behöva läst också...
emilia

Postat av: Mk

Biologi b och engelska c.

Svar: Oh, biologi. Önskar jag var mer lagt åt naturvetenskapliga ämnen.
emilia

2013-03-16 @ 12:53:19
Postat av: Cecilia F

Mitt favorit ämne är Engelska helt klart! :)

Svar: Samma här! :)
emilia

2013-03-16 @ 13:18:22
Postat av: Joanna

Favoritämne? Hrm.. Ska jag vara ärlig så minns jag inte så bra, vet mest vilka ämnen jag skulle tka om i nuläget. Men jag vet att det ofta hängde mkt på vad jag hade för lärare i ämnet om jag skulle gilla det eller inte. Engelska under högstadiet hade jag en skitbra lärare så det ämnet älskade jag :) Likaså med spanskan under gymnasiet. Sen har jag alltid gillat svenska oberoende av lärare. Så ja, språk helt enkelt, har varit mitt favoritämne kan man väl säga :)
Ha det bra!

2013-03-24 @ 15:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback