Delmål, mål och långsiktiga mål!

Tack för era svar! Det ser ut som att ni verkligen gillar löpning! 
 
 
Jag har många mål, men jag har även lyckats bocka av en del av dem! Innan jag började på CrossFit hade jag aldrig stått på händer - det kan jag nu bocka av! Jag kan även göra en HSPU, vilket jag bara drömde om tidigare. Att springa en mil på under 60 minuter var ännu ett mål, och fem km under 25. Halvmaran var så klart också något jag slitit för att genomföra.
 
Just nu är mina träningsrelaterade mål att sätta mitt squat på 150 lbs, även att lära mig kipping HSPU, Toes to Bar och Pull-ups. De är ganska långsiktiga, men inom några månader!  Mitt längsta mål är att springa en helmara innan jag är 30. Jag har 9 år på mig!
 
Angående skolan så skulle jag gärna vilja gå ut den här terminen med A i alla ämnen, men matten är svår. Jag har lagt ner så mycket tid på det den här terminen, så fortsätter jag så här så går det kanske!
 
Nu ska jag snart iväg och träna. Jag har dessutom imponerat på mig själv och lagat mat igår så det räckte till idag. CJ jobbar ju kvällar nu så jag äter middag ensam, och det är så tråkigt att laga mat till sig själv! Snart så kommer dock min mamma och hälsar på, då ska hon skämma bort mig med hemlagad mat. Som jag ser fram emot det!
 
- Har ni något som ni ser fram emot i vår/sommar?
- Vilken låt spelas på repeat hos er? Behöver ny musik!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänkte svarat på förra inläggets frågor men du var för snabb med att skriva ett nytt :P Har iaf som mål att komma igång med träningen igen, imorgon blir det till att signa upp på ett gym. Lite mer långsiktigt så är det för att må bättre.

Lyssnar mest på Empires (weareempires.com) och eftersom du har gillar Fall Out Boy så kanske du kan gilla dom också. Annars mycket Taylor Swift och Fun då mina värdbarn gillar dom.

Svar: Jag ska kolla upp Empires! Tack!
emilia

Postat av: alicia

I vår ser jag fram emot min resa till Paris som sker om några veckor, längtar efter en konsert jag ska på med vänner a i Köpenhamn i maj, i juni är det rockfestival i staden jag bor i och i juli/augusti åker jag och familjen på vår andra månadslånga roadtrip i USA. Denna gången blir det västkusten!

Just nu lyssnar jag på Just Give Me A Reason - Pink

Svar: Paris låter mysigt, jag har alltid velat åka dit! Vilka städer ska ni till på västkusten? Ska ni göra Grand Canyon?
emilia

2013-03-13 @ 07:28:30
Postat av: Mk

1. Min student och min brors examen.
2. Eminem-when I'm gone.

Svar: Ta vara på studenten, det är över på en sekund!
emilia

2013-03-13 @ 11:40:06
Postat av: Sara - Utbytesstudent USA 13/14

Alla Tyrone Wells låtar går på repeat hos mig just nu, så galet bra!
Till sommaren ser jag fram emot att få spendera sista tiden med vänner och familj innan jag åker iväg på mitt utbytesår i USA! Så sjuuukt taggad!! :D

Svar: Åh, var i USA ska du? :) Din blogglänk funkar inte :(
emilia

2013-03-13 @ 11:44:28
URL: http://sarasusa.blogg.se
Postat av: Hanne

Jag fyller arton på fredag vilket jag självklart ser fram emot och nästa vecka åker jag till Thailand vilket jag också ser fram emot enormt...

Vad jag lyssnar på är väl independence med the band perry (akustisk version) och bohemian rhapsody i denna version. Tycker den är lite smått underbar!
http://www.youtube.com/watch?v=kfEpuFXfgzo

Svar: Grattis i efterskott!
emilia

2013-03-13 @ 18:08:38
Postat av: Amanda

Ingen aning om vad du har för musiksmak, men Atlas Genius släppte nyss sin debutplatta här i USA och är på väg uppåt. Låtarna Back Seat och Electric är riktigt bra (as is the entire album).

Jag ser fram emot att kunna spendera mer tid ute i NYC nu när våren är på intågande. Det och att kunna hike:a utan full vintermundering.

Svar: Tack! Vintern är alldeles för lång, njut av våren i NYC!
emilia

2013-03-13 @ 18:31:37
URL: http://anywhere.blo.gg
Postat av: Cecilia F

Jag ser I fram emot att cykla 5 km till skolan varje dag nu i vår.

Jag lyssnar på Westlife :))

2013-03-13 @ 19:22:54
Postat av: fia

Mina vänner från Nya Zeeland kommer och hälsar på, semester ihop med barnen och min man, jordgubbar

Jalla dansa sawa! På jobbet gäller ff popular med saade (jobbar inom förskolan)

Svar: Åh vad skönt med semester. Njut!
emilia

2013-03-13 @ 21:09:11
Postat av: Elli

Det känns jättehemskt men just nu har jag inget jag ser framemot, känner nästan lite ångest inför sommaren faktiskt. Jag borde bestämma mig om så mycket olika saker såsom resor och sommarjobb bl.a, men jag kan inte! Borde ta tag i det men jag bara fortsätter med att skjuta upp det...

Musiken som spelas just nu är Imagine Dragons och The Good Husbands!

Svar: Äh, ta en dag i taget, det löser sig!
emilia

2013-03-13 @ 22:15:47
Postat av: Danne

http://open.spotify.com/user/o4kv4ll3y/playlist/4zwdKUn4WjEqFHLidIDxOg


Det är min träningslista, du kanske hittar något där! :)

Svar: Tack, ska kika på den!
emilia

2013-03-15 @ 17:32:03
Postat av: Anonym

Jag ser mest fram emot att utvecklas inom min träning (capoeira&box) och få se kroppen förändras & bli starkare allt eftersom.
Just nu lyssnar jag mkt på Mutemath, Vanessa da Mata, Incubus, James Yuill och Boy. Plus lite spridda låtar som Ed Sheeran - Give me love, Robin Stjernberg - You, Joss Stone - Governmentalist, Capoeira Extreme - Samba de Roda affair

Svar: Det är alltid kul att bli starkare, det är fantastiskt vad kroppen kan göra!
emilia

2013-03-16 @ 15:41:58
Postat av: alicia

Hej Emilia! Städerna vi besöker beror på vad vi känner för under resns gång, men ska iaf besöka San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, Salt Lake City osv. Och självklart ska vi till Grand Canyon!

2013-03-24 @ 08:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback