13.2, Running, Scottsdale Dessert & Shooting

Kickstartade helgen med 13.2 (Crossfit Open). Helt värdelöst. Shoulder to overhead med 75 lbs är så tungt för mig. Jag kan definitivt göra en jerk och push press med tyngre vikt, men inte i set av fem flera gånger om. Grinade nästan. Förlorade mycket tid på att dumpa vikten efter tre reps, sedan clean:a upp den igen för de sista två. Inget smart move. Men det var en ganska kul WOD ändå.
 
Denna kille är helt slut sedan vi skaffade Axel! Här har han tagit över halva soffan. Axel kan inte hoppa upp där ännu, så det är Ripley safe place.
 
Jag vaknade igår och kände för en springtur. What the hell is wrong with me? 5 km senare i +28 och jag var död. Jag insåg inte hur trött kroppen var efter 13.2 och den resterande veckans WOD:s. 5 km tog mig 28(!) minuter. Jag hade definitivt tippat på 25-26 min, men alla dagar är inte bra dagar.
 
 
Idag åkte vi till skjutbanan. Jag träffade åtminstone "personen" idag, men som ni ser så är nästan alla skott till vänster. Tydligen så överkorrekterar jag till vänster för att jag är högerhänt. Sedan trycker jag för hastigt på avtryckaren och tappar en aning sikte på grund av det. Jag trodde då aldrig att jag skulle skjuta en riktig pistol i mitt liv. Det är skitläskiga!
 
- Vad gjorde ni i helgen? Något spännande?
- Crossfiters som läser (om det är några), gjorde ni 13.2? Hur gick det?
 
 

Kommentarer
Postat av: Mk

Fattar inget, det finns ju ingenting på tallriken

Svar: Det är det som är meningen; i Scottsdale är man så insnöad på att vara smal, så man äter inte dessert.
emilia

2013-03-18 @ 19:05:42
Postat av: Wickan

Okej, tack för tipset :) hoppas allt är bra. KRAM

Postat av: Anonym

Du har en grym blogg! Du får gärna skriva mer om bröllopet, det är roligt att läsa om :)

Svar: Tack! Okej, jag vill helst inte berätta om alla detaljer, då jag vill att ni ska se bilderna sedan, men jag kan nog skriva något om det så småningom!
emilia

2013-03-21 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback