Internship

Jag har fått ett internship! Ett internship som kommer bli ett jobb när jag får mitt arbetstillstånd om allting går vägen! Vår bröllopsfotograf har ett annat företag på sidan som hon behöver hjälp med. Jag kommer att få hantera hennes kunders social media; hon har ett företag som hjälper företagare att marknadsföra sig på social media sidor (facebook, twitter, bloggar); mitt jobb kommer att vara att möta nya kunder, sätta upp en plan för deras visioner, samt att hjälpa dem implementera planerna. Så en del administra saker så som att uppdatera kundernas bloggar/facebook/twitter, men även kundmöten.
 
Vi hade möte/intervju idag då vi gick igenom allting hon vill ha hjälp med. Jag kommer att börja imorgon(!) och följa med på ett networking event; knyta kontakter och presentera mig och lite sådant. Jag får ju inte jobba ännu eftersom jag inte har mitt arbetstillstånd, så det kommer just nu vara ett internship/praktik då jag lär mig datorsystemet, knyter kontakter och blir tränad i försäljning/marknadsföring (chefen har varit VP för ett stort säljarföretag, så jag är i goda händer!). 
 
Jag är så himla glad! Marknadsföring var delen jag spenderade minst tid på under min gymnasieutbilning och det jag valt att inte lägga fokus på under min nuvarande utbildning, så det är definitivt utanför min comfort zone. Hur som helst så känns det himla kul att få chansen att ens göra detta! Och att ha ett jobb som väntar när jag väl får jobba!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh vad kul att höra ! Grattis!

Svar: Tack!
emilia

2013-06-18 @ 09:44:51
Postat av: Johanna

Men vad roligt!!! Stort grattis! Vad spännande! :)

Svar: Tack! :)
emilia

Postat av: Sofia

Grattis! Vad kul :D

Svar: Tack!
emilia

2013-06-18 @ 15:44:10
Postat av: Nadja

GRATTIS! Ah, vad roligt! USA e verkligen netverkslandet, man kna hitta jobbkontakter var som helst

Svar: Tack! Ja, verkligen! :)
emilia

2013-06-20 @ 02:30:04
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Madeleine Hutchinson

Men vad roligt! Stort grattis. :)

2013-06-23 @ 12:20:53
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback