Back to School

Nu har skolan dragit igång! Det känns skönt att komma igång med rutinerna igen, även om det innebär att kliva upp klockan 07:00 varje morgon. Den här terminen läser jag fyra kurser, varav två är med samma professorer som förra året. Dessa kurser läser jag den här terminen:
 
Accouting 112 - Det här är corporate accouting. Det är en liten klass, 14 elever, och det är tydligen en väldigt tung accouting-kurs. Jag gillar bokföring så det kan nog bli bra. Jag hade samma professor förra terminen, så jag vet att hon är toppen!
 
History 103 - Ancient history-1870 i USA. Läraren verkar okej. Han säger "umm" en hel del, vilket är otroligt tråkigt! Jag orkar inte lyssna efter ett tag. Efter två lektioner har jag inte fått ett så speciellt stort intryck, men vi får se. Han får pluspoäng för han verkar väldigt intresserad av historia.
 
MAT 151 - College Algebra. Funktioner och sådant, antar att det motsvarar matte C på gymnasiet. Jag har samma professor som förra året, men större klass. Vi får se hur det går. Alla läxor lämnas in online vilket jag nog kommer hata.
 
ECN 211 - Macroeconomics. Min professor är väldigt härlig; han skämtar och är väldigt animerad. Han verkar inte undervisa på det "traditionella"sättet, utan han vill att hans elever skall vara minst lika delaktiga i undervisningen.  Uppfriskande! Jag har bara hört bra grejer om honom, då han tydligen är en omtyckt lärare i ekonomi-ämnena. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback