Ripley is a big brother!

Idag hälsade vi Axel välkommen till familjen! Vi har gjort en massa googlade och research, och till slut kom vi fram till att en till shepherd av något slag är vad vi ville ha som bror till Ripley. Axel (uttalas äxel), är 8 veckor gammal och troligvis en blandning av Schäfer och Belgian Malinois. Han kommer växa in i sina enorma tassar och väga ungefär mellan 60-75 lbs, så ungefär lika stor som Ripley. De är generellt mindre än en schäfer, men väldigt intelligenta och aktiva. Bra match för Ripley!

På väg till veterinären för rutinkoll efter vi hämtade honom!
 
Här sitter han i vagnen!
 
CJ börjar nytt jobb på måndag, han kommer jobba eftermiddagsskift; jag går i skolan på morgonen, så det kommer alltid vara någon som är hemma med honom under dagarna nu när han är så liten. Vi hade allra helst skaffat en äldre hund, men denna kille var inte i ett bra hem så vi tog honom ändå. Han är väldigt smal, vi undrar om han inte fått tillräckligt med mat tidigare. Han är otroligt lekfull, och Ripley får nu igen för allting från när han var valp! Ripley har tagit omställningen bra än så länge, dock så förstår Ripley inte riktigt hur liten Axel är, allra helst inte när de leker med varandras tassar.

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Så himla söt liten Axel!

Postat av: Christine

Åhh fasen va söt! <3

2013-02-22 @ 23:10:20
URL: http://vionno.com/christine/
Postat av: Joanna

Grattis till tillökningen ;)

2013-02-22 @ 23:30:41
Postat av: Cecilia

gosh, vilken söt liten vaalp!

2013-02-23 @ 08:07:10
Postat av: Anonym

åååååh vad söt!!

2013-02-23 @ 12:31:01
Postat av: Madeleine Hutchinson

Vilken sötnos!!! :)

2013-02-23 @ 18:23:56
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: mk

Hej

Jag vill absolut inte låta negativ med min kommentar. Men jag tycker din blogg börjar nästan bli för mycket hundsnack och mindre fitness och annat förutom hund, hund och hund igen. Jag förstår hundarna är en del av ditt liv och bloggen handlar om ditt liv men lite variation hade varit bättre.

kram

Svar: Jag uppskattar din konstruktiva kritik, men jag bloggar om min vardag just nu. Den består av skola, träning, ta hand om valp. Jag väljer att fokusera mindre på träning då jag vet att alla inte uppskattar det, jag har bloggat mer om hundar just nu för vi har precis skaffat en till hund, men självfallet uppskattar alla inte det heller! Jag ska försöka variera mig, men ska jag vara ärlig händer inte så mycket roligt i mitt liv ;) Vad skulle du vilja läsa om, förstod inte riktigt om du syftade på att du ville ha mer fitness? Jag uppskattar gärna förslag. Kram!
emilia

2013-02-23 @ 18:59:00
Postat av: Nadja

Men åh vilken liten sötnos! Alltså förlåt, men jag läste ditt svar på en kommentar och gud vad rolig du är "men ska jag vara ärlig händer inte så mycket roligt i mitt liv", så där känner jag också rätt ofta.. Finns lixom inte direkt nåt spännande att skriva om alltid..

2013-02-24 @ 10:23:22
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback