Bröllopsplaner

 
Att planera ett bröllop på en tight budget är inte att leka med! Vi är lyckligt lottade då min mamma kommer stå för maten, men det är ändå mycket pengar som går åt. Vi bestämde vårt datum i augusti förra året, så vi har ett helt år att spara pengar och dela upp kostnaderna. Vi har redan belalat depositionen och hyran av golfklubben, så det är skönt att ha den kostnaden ur vägen.
 
Imorgon skall vi träffa vår fotograf; vår bröllopsplanerare känner henne och vi har fått en bra rabatt, vilket är otroligt hjälpsamt. Är det något jag snappat upp från andra "brudar" så är det att det är värt att investera i en fotograf, det är ju ändå foton man har resten av livet!
 
En annan enorm hjälp är CJ:s mamma som betalade för min klänning. Hon kommer även stå för min bukett och min brudtärnas bukett, samt rehersal dinner. Men smågrejerna som: stolsskydd, officiant, hår/smink, CJ:s kläder, wedding favors, osv blir en del när man räknar ihop det... det vi väljer att inte betala för är alkoholen. Vi betalar för att ha en bartender under kvällen, men gästerna får betala för sina egna drinkar. CJ dricker inte över huvud taget, och jag dricker inte direkt speciellt mycket, så jag tycker det är onödigt att lägga pengar på en öppen bar.
 
Jag vill inte berätta allt för mycket, jag vill att ni skall kunna se fotona sedan, men vi kommer ha ett litet bröllop; 50 personer är inbjudna, men alla kommer inte kunna komma på grund av resan från Sverige osv. Det kommer som sagt vara på en golfklubb - ceremonin är utomhus (det kommer vara steeeekhett!), och mottagningen är inomhus. Vi kommer även ha en candy bar som ni ser ovan :) 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag ser verkligen fram emot att se bilder! Det finns en hemsida som heter theknot.com och genom den kan du gå till deras webbbutik kan du hitta massa godis som du kan göra "personligt", de har ofta reor dessutom så passa på när de har rea.. Ska försöka tänka mer på om jag har tips, tror jag skrev nån tipssida på min blogg om jag inte missminner mig men jag ska tänka på det i alla fall :)

Postat av: Johanna

Det ar som sagt en hel del att planera nar det kommer till brollop... Men allt jobb kommer vara vart det i slutandan..;) Langtar till att fa se alla bilder!! :) Lycka till med alla forberedelser men stressa inte ihjal er pa vagen bara! Kram

2013-02-24 @ 12:27:16
URL: http://loppansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback