Jag ska springa en halvmara om en vecka...

 
Jag ska springa en halvmara om en vecka och jag har inte tränat lika mycket som jag skulle velat (viljat?). För två veckor sedan så gjorde jag illa ryggen när vi gjorde 1x20 back squats. Jag gjorde 133# vilket är en helt okej vikt för mig - inte för tungt, inte för lätt. Dock så hände någonting och jag drog åt någonting i ryggen. Kunde knappt räta på mig på några dagar och körde oerhört lätt träning i en vecka. Ryggen är äntligen tillbaka till någolunda vanligt, men jag har inte löptränat på tre veckor. Jag hade en 16km runda inplanerad på Thanksgiving, men ryggen tillät inte. Så det längsta jag sprungit inför halvmaran är 14.5 km. Min average pace har varit snabbare så det är ju bra. Mitt mål blir i alla fall att ta mig runt. Jag hade hoppats på att slå 2:10:00 som jag sprang förra året, men hur kroppen känns just nu så är jag glad om jag kommer runt 2.1 mil! 
 
Finals week är i full gång och jag har två slutprov - calculus och microekonomi. Självfallet har jag blivit superförkyd, det händer alltid när jag blir stressad såhär i slutet av terminen. Nåja! På onsdag är jag klar med skolan för den här terminen, och på fredag skall vi fira jullovet med IKEA:s julbord! Så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback