The Honor Society

En skrämdump från min mail. Förra veckan fick jag en inbjudan på posten att gå med i Phi Theta Kappa, the Honor Society. När jag inte gick på mötet så fick jag ett mail, och ett till, och ett till. Just nu är jag uppe i tre mail den här veckan. Förstår de inte hinten?
 
The Honor Society är en klubb där man får gå med om man har läst ett ex antal credits och har ett snittbetyg på 3.5 eller högre (4.0 är max). Jag har rätt bra betyg och jag antar att de vill ha med mig. Det ser så klart jätte bra ut på ett CV, och det hjälper om man vill söka stipendier... men, man måste gå på möten... typ varje vecka. Vad pratar man om? Skolkurser? Det känns inte som min grej. Dessutom kostar det $80 att gå med. Precis som att kurserna jag tar inte kostar tillräckligt. Så vad säger ni? Ska jag gå med i nörd-klubben? Skämt åsido - jag tycker det är bra att skolan uppmuntrar akademisk framgång.

Kommentarer
Postat av: J

Alltså, om du inte ens tycker att det låter kul så ser jag inte nån poäng med att gå med.. Kan man inte typ få "prova på" några ggr för att se om det är nåt för en? Innan man måste punga ut med pengarna

2012-09-21 @ 23:49:51
Postat av: The Ant

I din framtida karriär så kan det finnas stora fördelar med att du varit med. I den akademiska världen så behöver man ett kontaktnät, ett sammanhang som hjälper dig i mångt och mycket. Det kanske inte känns så idag men om några år så, tror jag, att du kan ha stor nytta av kontaktnätet. Kan tänka mig att det är mer viktigt i USA med societies än i Sverige. Och i värsta fall så är det kul också :). Kram

2012-09-22 @ 07:59:49
Postat av: Christine

Kan vara roligt! =)

Postat av: Ninja Ister aka Morsan

Jag håller nog med The Ant.

2012-09-22 @ 17:34:40
URL: http://isterister.wordpress.com/
Postat av: Susann Bruno

Jag fick en inbjudan och gick med och gick inte pa ett enda mote. Vill du sen soka stipendier ser ett medlemskap i en honor society valdigt bra ut. Jag ar med i tva, ett for community college och ett for mitt fyra ariga universtitet. Sa hade jag varit dig, sa hade jag tackat ja.

2012-09-23 @ 21:40:33
URL: http://susannbruno.blogg.se
Postat av: Linnéa i Colorado

Då blir vi brööööder!!

2012-09-28 @ 16:09:57
URL: http://linneaiusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback