One day in school

På begäran: en dag i skolan. 
 
Jag åker alltid tidigt till skolan för att hitta en parkeringsplats. Jag sitter ofta i bilen i några minuter istället för att gå direkt till klassrummet och sitta där och häcka.
 
Kurserna jag har varierar på dagarna. Idag, onsdag, likasom måndagar, börjar dagen med filosofi. Det är alldeles för tungt ämne att ha som första lektion. Jag är inte ett så stort fan av den kursen, men det går. Jag antecknar mest hela lektionen medan min professor ställer retoriska frågor.
 
Efter filosofin går jag till min bokföringskurs. När vi börjar ett nytt kapitel så spenderar min professor hela lektionen med att gå igenom det nya materialet. Lektionen som följer får vi en uppgift att träna på det som vi precis gjort. Idag var en sådan dag, vi spenderade hela dagen genom att öva på att posta i subsidiary journals. Nästa lektion har vi en quiz på det vi gått igen, och sedan går vi vidare på nästa kapitel. Vi har prov på två kapitel åt gången.
 
 
Efter varje prov får vi ett papper med vårt exakta betyg och klassrank. Jag blev lite stolt när jag såg detta och tänkte att jag skulle dela det med er :)
 
Här sitter jag och väntar på lektion.
 
På tisdagar och torsdagar är min första lektion business law. Det är alltid samma koncept. Lektion med information, diskussion, och sedan är lektionen slut. Våra prov görs online på egen tid, och vi har en timme att göra dem.
 
Efter business law så går jag på matte. Två timmar lektion är oftast en lektion med undervisning, sedan får vi jobba på problem i grupper uppe vid tavlan.
 
Sedan kör jag hem... jag såg detta på parkeringen idag. Skickade skämtsamt en bild till CJ och frågade om han skaffat en ny bil. Han hatar Jacob i Twilight så jag tyckte det var passande.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Yay, jag gillar det här inlägget så jag kan jämföra med mina kurser! Visst är det kul att ligga på topp i klassen, speciellt som svensk när man inte ens undervisas i sitt modersmål ;)

Postat av: Ninja Ister aka Morsan

Du är den Bästaste Dottern Ever!

Jag blir alldeles Billabilla-sjuk när jag läser här.

Kram från mig och Chili-Nisse Jansson

2012-11-01 @ 08:00:57
URL: http://isterister.wordpress.com
Postat av: elin

men alltså går dom bara på hur många procent rätt man har dom sätter betyg? finns de inte typ mvg frågor som här där man får betyg efter hur mkt man har utvecklat svaret?

Svar: Ja, betyget du får på provet kalkyleras i ett procentuellt betyg, i alla fall i den här kursen. Generellt finns det inga g-vg-mvg-frågor. Mina bokföringsprov är multiple choice då du måste göra kalkyleringar, sedan välja svar. Men det är även delar då man måste posta i konton osv... mina filosofiprov är dock bara frågor man måste skriva egna svar, så som prov vi är vana med i Sverige.
emilia

2012-11-02 @ 00:05:40
URL: http://www.outofmyhands.blogg.se
Postat av: Linn

Ååh, måste bara fråga vad det är för märke på dina glasögon? :) Jättesnygga!

Svar: Tack! Polo Ralph Lauren 2046. De är från synsam, hösten 2010 :)
http://www.google.com/imgres?q=polo+ralph+lauren+glasses+2046&um=1&hl=en&client=safari&sa=N&rls=en&biw=1280&bih=600&tbm=isch&tbnid=0BwoRwj1w9UyeM:&imgrefurl=http://www.smartbuyglasses.com/designer-eyeglasses/Polo-Ralph-Lauren/Polo-Ralph-Lauren-PH2046-5276-138753.html&docid=9SErcgrBjtBbQM&imgurl=http://cdn.smartbuyglasses.com/public/images/designer_eyeglasses/Polo%252520Ralph%252520Lauren/Polo%252520Ralph%252520Lauren%252520PH2046%2525205276.jpg&w=600&h=300&ei=4ZuWUMCgOaPYyAHfuIHACw&zoom=1&iact=hc&vpx=946&vpy=126&dur=214&hovh=132&hovw=263&tx=178&ty=120&sig=109889415640470214822&page=2&tbnh=130&tbnw=260&start=10&ndsp=20&ved=1t:429,r:13,s:0,i:116
emilia

2012-11-04 @ 15:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback