Nuvarande kurser

 
Vi är halvvägs igenom terminen och jag skrev en liten guide i början av terminen hur jag gillade mina kurser. Det har ändrats en del så nu får ni guide två.
 
Philosophy 101.
Jag är förvirrad. Min professor är otroligt kunnig, han har en Masters i filosofi och han har passion för ämnet, och det märks när han undervisar. Syftet med kursen är att undersöka sina ståndpunkter och tankar kring olika ämnen. Jag är nu mer förrvirrad än vad jag var innan - jag har fått tänka om i vissa delar som jag trodde var glasklara för mig. Det är jobbigt! Men, intressant. Jag kommer inte läsa en uppföljningskurs, dock.
 
Accounting 111.
Jag är bland topp tre i klassen och jag tror jag har en fördel eftersom min inriktning i gymnasiet var finansiering och kalkylering. En del är lika från bokföring i Sverige, men en del är också väldigt annorlunda. Jag gillar bokföring och det är relativt lätt för mig att förstå - dock är det mycket jobb. Läxorna tar mycket tid att slutföra och vi har prov varannan vecka. Min professor är jättebra. Hon undervisar lättsamt och går igenom det du behöver kunna till du kan det. Hon har dock ingen hänsyn för folk som är lata. Hon har inte den bästa attityden om du inte vill lära dig.
 
 
Legal, Ethical and Regulatory issues in Business
Jag skrev i början av terminen att jag inte gillade min professor. Well, det har ändrats. Han är otroligt kunnigt i området. Kursen handlar i det stora hela om olika sorters juridik och han är jurist, så han kan sina saker. Han ser till att du är obekväm och att du verkligen tänker efter när du svarar på en fråga - det kanske låter hemskt, men det är trots allt effektivt. Jag har lärt mig oerhört mycket om det amerikanska rättssystem på en halv termin, och det säger en hel del.
 
 
Pre-Algebra
Matte. Vad ska jag säga? De verkar fokusera på saker som vi inte alls fokuserade speciellt mycket på i Sverige. Men, min professor är toppen. Hon är den bästa läraren jag någonsin haft i matte. Hon går igenom någonting till du verkligen förstår det, hon struntar i att hon ligger en dag efter i sitt schema - hon vill att du förstår! Vi får boka möten med henne för privata hjälp-timmar, om vi vill. Jag tror det är en av fördelarna att gå på ett community college. Färre elever gör det möjligt för professorerna att vara mer tillgängliga för sina elever. 
 
 
Jag tycker att det är en givande termin med intressanta kurser. Jag gillar verkligen min major - jag gillar ekonomi, juridik, bokföring... Åh, jag hör hur torr jag låter. Men jag tror ändå jag valde rätt major. Jag märker nu när jag börjar ta fler kurser som riktar in sig på min major att det funkar för mig. Visserligen är det svårt ibland, men det är ändå alltid intressant. Och bra professorer gör otrolig skillnad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback