Fuck a duck kinda thing....

Ledsen Emilia
Idag när jag var på väg till gymmet och körde längs Bell Rd (en av de mest trafikerade gatorna i Phoenix) så började bilen agera konstigt. Det funkade inte att accelerera, bromsen var trög... inte som vanligt. Helt plötsligt började det låta konstigt ur avgasröret. Allting kändes skitkonstigt, så jag bestämde mig för att svänga av vid nästa parkeringsplats för att stanna och kolla vad som hänt. Jag rattar och rattar men biljäveln svänger inte. Jag fick hjärtklappning och rattade så jag har träningsvärk i armarna och fick till slut iväg bilen av vägen och in på parkeringsplatsen. Eller tja, jag rullade upp på en gräsplätt under en stor möbelhusskylt, med ca en meter till godo innan jag hade parkerat i skylten, hehe. Som tur var stack inte bakändan ut för mycket, men jag stog på en kulle så jag kunde absolut inte putta bilen själv. Jag stängde av bilen fort som satan och rörde mig inte ur fläcken.

Jag ringde CJ som åkte från jobbet för att komma och hjälpa mig. Eftersom jag inte har mitt amerikanska körkort än kan jag inte ringa bärgningsbilen själv, CJ måste vara med. Men nu till det bästa: hela jävla motorn skar sig. Något topplock(head gasket?) gick. Som jag förstår det så blandades kylarvätska och olja och det var inte den bästa kombon. Motorn hade för många mil på sig så det är bound to happen förr eller senare eftersom det är en äldre bil. Men nu sitter jag här, och måste skjutsas över allt... fuck a duck.

Kommentarer
Postat av: Christine

Nä fy fan, det hände för mig i Sverige också. Det va lika bra att bilen var gamal för det är skit dyrt att fixa annars :P Men känslar när det är något fel med bilen är hemsk, fick punka på två där förra veckan! :P haha

Postat av: Jennifer

Bilproblem i USA suger verkligen! Tur att du lyckades svänga in på parkeringen iaf!!!

2012-05-10 @ 05:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback