It's THAT feeling that counts!

Jag sprang runt i sport-bh och trosor här om dagen innan jag skulle till gymmet. Jag sneglade i spegeln och stannade till. Jag kollade på mig själv och tänkte "herregud, det är jag som står där." Det är jag som har synliga magmuskler! Må det låta egoistiskt, men jag gillade vad jag såg! För första gången på tjugo år är jag bekväm med att gå i en bikini bland andra. Jag är nöjd med mig själv!

Det var så befriande att känna sig nöjd. Allra helst var jag imponerad. Att jag kommit dit jag är, både psykiskt och fysiskt. Det spelar ingen roll hur vi ser ut om vi är fyrkantiga, runda, har tolv procent kroppsfett, har ett sexpack på magen eller om vi är gröna. Den där känslan att vi är nöjda med hur vi är, inget slår det! Och ingen har rätten att ta det ifrån dig.

Jag önskar jag kunde säga till Emilia som precis kommit hem från USA att det ordnar sig. Att inte hetsa utan bara ta en sak i taget och du kommer vara nöjd med dig själv en dag. Det finns säkerligen folk som tycker jag har för stora lår eller för breda höftben eller konstiga armar eller för mycket kropsfett. Men jag är nöjd, och det syns i hur jag håller mig själv. Och inget känns bättre än det.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Emilia. Jag har läst ikapp dn blogg från när du åkte till USA som utbytesstudent . Jag har varit sjukskriven och haft mycket tid att läsa och jag fastnade för din blogg. Det har varit väldigt spännande att följa din och CJ:s resa, som den obotliga romantikern jag är ha ha.

Jag ville bara säga att jag blir så glad av att höra(läsa) dig säga att du mår bra med dig själv, att du är nöjd! Den känslan är det viktigaste.

Jag vill oxå säga att du har inspirerat mig till att ta tag i min träning när jag är frisk igen. Jag är så laddad och vill komma igång nu!

Kram på dig Emilia och tack för att du delar med dig av ditt liv

2012-03-02 @ 09:00:58
Postat av: Ninja Ister

Och tänk så mycket din kropp klarar av nu!



En riktig kvinna är en stark kvinna!

Postat av: Elin

Du ska verkligen vara stolt över dig själv! Det är inte många som har den viljestyrkan och orken att jobba så hårt som du har, jag beundrar dig verkligen! :)

2012-03-02 @ 09:46:03
Postat av: Adam

I'm proud of you :)

2012-03-02 @ 12:10:19
Postat av: Mickan

Grymt bra jobbat Emilia! Du ger mig mycket inspiration!

2012-03-03 @ 00:14:26
Postat av: Jojo

Åh, vad härligt. Du är så sjukt duktig, blir så inspirerad och motiverad av att läsa din blogg!

2012-03-04 @ 12:07:36
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: emelie

hur lång tid tog det innan du märkte resultat på din kropp? känns som om jag alltid hinner sluta träna när det som börjar ge resultat, har inte inspirationen att fortsätta..

2012-03-04 @ 18:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback