Era frågor

vad kostar det för dig att ha en PT i USA? känns som att det mesta är billigare där.. Om man ser till kläder och så iaf :)
Det kostar $120 i månaden, och då får jag fyra träningstillfällen. Så ca 800 kronor i månaden.

Jag undrar en grej. Ifall jag studerar i usa på college och får en masters degree (jag vill bli en marine biologist möjligtvis) , får jag då automatiskt ett green card eftersom jag blev utbildad i usa?
Nope, det får du inte. Du måste söka arbetstillstånd.

Ifall jag vill bli tex en marin biolog. Är det möjligt att jag går 1 år i umeå, sedan fortsätter jag studierna i usa college?
Det vet jag faktiskt inte. Kolla med universitet/högskolan i Umeå och de kan nog svara på det. Sedan beror det nog lite på skolorna i USA också.

hur lång tid tog det innan du märkte resultat på din kropp? känns som om jag alltid hinner sluta träna när det som börjar ge resultat, har inte inspirationen att fortsätta..
Oj, jag kommer inte ihåg. Kanske två månader? Men hur jag ser ut nu har tagit över ett och ett halvt år. Det är inte förrän nu som jag börjat förbränna det kroppsfett som gör att man ser min muskeldefinition mer. Innan har jag liksom bränt det som varit i överflöd, om jag kan uttrycka det så.

hej! när jag söker på "usa college" på bloglovin, så kommer din blogg upp. jag ska själv till usa i höst och vill också göra en blogg. hur ska jag göra för att komma i den kategorin liksom? hoppas du förstår min fråga haha
Hmm, jag kommer inte ihåg. Jag vet bara att jag registerade mig på bloglovin' och registerade mig i kategorin Nordamerika. Sedan har jag ju döpt den här bloggen till "Emilia Jansson - College i USA - Arizona."

Tror du det är någon större skillnad på undervisningen i universitet (Nu snackar vi inte ett som typ harward eller yale, då är det självklart skillnad mot community college) och college eller är den andra saker som gör att priserna skiljer?
Jag vet inte. Mina professorer som har undervisat på både universitet och comm. college säger att det inte är någon skillnad, men jag vet inte. Ett universitet anställer dock professorer med mer erfarenhet, meda ett comm college kan anställa en adjunct professor (en med erfarenhet i området, men är inte utbildar lärare) Något som definitivt är annorlunda är att community colleges inte har lika stora föreläsningar. Priserna skiljer för att det inte finns housing på skolan och för att de inte finns lika stort utbud av kurser och degrees på ett comm. college. Det debatteras nu mycket om just Harvard och Yale osv, att en sådan utbildning inte står ut så mycket i mängden längre, förutom att det är hutlöst dyrt. Man kan ju tycka att en ENG102 eller COM100 ska vara samma oavsett skola, jag förstår inte vad för uppgifter eller papers de gör annorlunda, men vem vet...

Och vet du, på rak arm om det finns någon "film" skola i Usa som inte ligger i California... alltså en lite "billigare" typ.
Nej, det kan jag tyvärr inte svara på.

Hur får man lila tangenter?? :D
Jag köpte ett plast cover till tangenterna så smuts och vatten inte kan tränga igenom. De har massa olika färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback