Galen natt i the neighborhood och skjutlektioner.

Jag vaknade klockan 01.00 i natt av att lägenheten skakade. Vi hörde hur grannen under kastade någon i väggen och någon skrek "du kommer ha sönder min lägenhet." Nästa stund lyser en polishelikopter(!) in i vår lägenhet och när den flyger så nära så är det inte direkt tyst. Jag väcker CJ och har panik då jag tror jag kommer bli skjuten (haha, paranoid tjej). Vi tittar ut genom fönstret och ett gäng polisbilar kör in området och då kunde jag somna om.

Grannen under oss hade super bowl-efterfest och hade ett gäng vänner över. Två killar började bråka och kastade varandra i väggarna. Det var lite blod utomhus och en av våra grannar ringde polisen då man aldrig vet vad som händer när folk bråkar här (med den lätta tillgången till vapen...) Polishelikoptern kom för att de var "first responders" eftersom de var närmast.

Allt som allt så vad det ju inte så illa! Bara en hemmafest som urartade. Vi bor i ett väldigt bra område annars så mamma, du behöver inte oroa dig.

CJ åkte till jobbet tidigt imorse och han ringde mig när jag klivit upp. Det första han säger är att han ska till mig till en skjutbana och vi ska öva på att skjuta. Här har som sagt nästan varenda hushåll vapen. CJ har två skjutvapen och jag kan hålla med honom. Finns det vapen i huset ska jag vet hur man använder dem. Min ignorans kan lika väl ha ihjäl mig om någon som bryter sig in vet hur man använder vapnet jag försöker försvara mig med, medan jag inte har en aning om vad jag gör. Jag har otroligt respekt för vapen och är livrädd för dem. Eller jag är inte rädd för vapen, jag är rädd för korkade människor som har vapen.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Jag skulle bli livrädd jag med.!

Fyfan är all jag kan säga.



2012-02-06 @ 21:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback