Skolvecka, husletande och frukostmuffins

Den första skolveckan är över! So far so good. Mina kurser verkar bra och i två av kurserna så jobbar vi i grupper under hela terminen. Jag är med grupper som består av endast killar - I like it! Killar är rakt på sak och det gillar jag!
 
Igår gick vi och kikade på detta hus och idag lämnade jag in vår ansökan. Det förra huset gick inte igenom då de inte accepterade mitt lån från CSN eftersom det var från en utländsk instution. Vi fick inga riktiga svar på varför, då det var en privat hyresvärd som inte riktigt visste vad hon gjorde... men men. Detta hus hyrs av ett management company så det är förhoppnignsvis mer kunniga. Håll tummarna på att vi får det! Om vi får det så blir det inflyttning om två veckor! 
 
Image via Skinnytaste.com

Jag bakade även Whole Wheat Blueberry Muffins idag. Det är lite matigare muffins som inte är speciellt söta. Här är receptet. Jag ersatte sockret med Truvia - kanske inte det bästa att ersätta, då det är ett artificiellt sötningsmedel. Jag har provat stevia men nu ville jag även prova truvia. Ska ni göra efter receptet och inte har pastry flour, utan vanligt fullkornsmjöl, så rekommenderar jag att ni endast använder "1,5 cups" (3,5 dl) mjöl istället för 2 cups, då fullkornet drar åt sig så mycket vätska. Sikta även mjöljet innan, så det blir finare. Eat!  

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Wow, kul att ni letar hus och håller tummarna att det går igenom :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback