House Hunters Phoenix

Denna galna kille jagade en fluga hemma hos Cindy idag. Han skällde och morrade på den, och den var ju ungefär storleken av hans öga. Ni ser på bilden att han var väldigt koncenterad. Hur som helst; igår tog jag honom på hans första springtur. Vi sprang bara i fem minuter, men han älskade det! Ikväll var vi även på en lååång promenad, så nu sover han som en stock.
 
Nu till lite andra nyheter! I oktober är vårt lägenhetskontrakt slut - vi behöver alltså förnya det eller hitta någon annan stans att bo. Vi vill helst inte bo kvar där vi är, så vi har varit i kontakt med en mäklare om att hyra hus. För ca $200 mer i månaden kan man hitta ett helt okej hus här i området. Så imorgon ska vi träffa mäklaren och titta på fyra hus! Det enda som är annorunda är så klart om något går sönder och måste fixas - varje landlord har olika krav så det är såklart något att ha i åtanke innan man skriver på ett kontrakt. Vi har ju inte direkt råd att byta ut en AC unit om den skulle gå sönder... Som tur är så jobbar CJ:s mamma inom det juridiska fältet och är bra på kontrakt/husköp/hyra och sådant. Jaja! Jag låter er veta hur det går efter imorgon.
 
Nu ska jag lägga mig och läsa ett tag. Jag hoppas ni har det bra där borta i Sverige! 

Kommentarer
Postat av: Emy

Hej Emilia!
Jag älskar din blogg och jag har följt dig länge! :D
Jag var också utbytesstudent i usa, fast i charlotte N.C år 2009.
Nu går jag sista året på gymnasiet och vill så gärna flytta tillbaka! Men hur fungerar det med Green card, körkort, lägenhet och jobb, hur mycket kostar allt? :/ och är det svårt att skaffa körkort? :) Jag har inget här i Sverige för det är så dyrt! :/
Ha det bäst!!! :D

2012-08-03 @ 09:18:26
Postat av: Mikxki

Så söt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback