Helt slut, feeling good.

Jag vilade från träningen igår men idag var jag tillbaka på crossfit. Jag såg Wod:en postad på internet tidigare, och kontemplerade att inte gå eftersom det inte såg så lockande ut. MEN, jag tog mig i kragen och åkte dit. Så gymmet har en liten "läxa" nu, så varje dag måste man göra ett ex antal armhävningar. Idag var det 23 för mig, då jag är i "easy" gruppen. 
 
(När jag var klar med allt och hade svettats litervis.)
 
Efter armhävningar så var det uppvärming. 10 overhead squats, 10 situps, 10 pullups, 10 supermans. Efter uppvärmingen körde vi en pre-wod som bestod av så många "Plate ground to overhead" som du kunde göra under två min. För strength/skill så gjorde vi dips 2x10 och 20 sek håll i dip-position. Sedan var det dags för Wod som var:
 
800m run
50 Power Cleans (95/63#)
800m run
50 Pull-ups
    800m run
   tid: 21:38
 

Jag gjorde inte 63# på cleans utan 20#... hehe. Men jag är newbie. För pull-ups så hade jag band som assistans då jag inte kan göra en full pull-up ännu. Let alone fifty of them... om någon av er som läser själva gör crossfit så kanske ni skrattar åt min tid och vikt, men jag är nybörjare och så är det! Hehe. Jag får en sådan kick över att jag faktiskt vågade ta mig till gymmet och prova på crossfit, jag var så skraj i början men det är så roligt! Nu: sova. Förresten, mina vindrutetorkare har fastnat... det, blandat med svett i ögonen, gjorde det svårt att köra hem idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Grymt jobbat!! vem bryr sig om tid och sånt, starkt att du tog dig dit och körde järnet! :)

2012-08-24 @ 18:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback