Right where we should be

Det har varit en himla lång vecka! Det har varit inlämningar och prov hit och dit. Jag är otroligt stressad med allt som händer just nu. Hade en matte-quiz som gick käpprätt åt helvete, och då läser jag ändå skitenkel matte. Men så blir det ibland. Grät en skvätt för jag kände mig så dum, sedan borstade jag av mig och insåg att jag helt enkelt får göra bättre ifrån mig nästa gång. Det är inte hela världen.

Lämnade in min descriptive narrative i måndags och fick tillbaka den idag. Det är alltså för engelskakursen. Halva klassen fick IG, endast två personer fick ett A-. Alltså, inget fick ett starkt A. Jag fick ett B, fjärde högsta poängen i klassen. Skitkul, så klart. Jag var riktigt nervös då jag inte känner mig lika självsäker att uttrycka mig i skrift på engelska. Självfallet hade jag velat ha ett A, men jag får helt enkelt lägga ner lite mer tid och lite mer revising på nästa uppsats. Men jag är ändå rätt nöjd!

Annars då. Jag har så mycket jag skulle vilja berätta för er men vet inte vart jag ska börja. Det händer så himla mycket här borta och jag är så stressad, så stressad. Har ont i magen och huvudvärk konstant, men förhoppningsvis blir det bättre när vi flyttat ut.

Jag har gnällt en del tidigare om familjesituationen här, men det är verkligen som en amerikansk dramafilm. Det är lögner, backstabbing, skapa-skuld-situationer och massa annat. Jag och CJ har valt att ta ett uppenbart avstånd från allt onödigt, och det resulterar tydligen i skitsnack och nu är vi the bad guys. Det är verkligen inte normalt och jag vet inte alls hur jag ska handskas med situationen.

Hur som helst, önskar jag kunde förklara allting i minsta detalj för er, men det finns inte tid eller ork. Jag vet att jag varit frånvarande med bloggandet, men mina dagar går ut på att gå i skolan, plugga, och sedan ta mig i från hushållet så jag håller mig borta från drama. Jag har helt enkelt inte hittat tiden att blogga.

Träningen då? Jodå, jag har tränat två gånger den här veckan så här långt. Jag har fortfarande svårt att hitta en balans och jag försöker att slå bort mat och träningsångesten som kommer krypande ibland. Det är inte helt lätt men jag är på rätt väg hoppas jag. Jag hade en väldigt givande PT session idag, så idag är en bra dag. Att ta en dag i taget är det enda man kan göra. Jaja, för att göra en lång historia kort: det är mycket som händer just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Men jag lär mig på vägen!

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Välj att inte ta åt dig av det som pratas runtomkring.



Så länge du är ärlig och rak, kommer du att vara vinnaren!Kom ihåg att du är bästaste Dottern ever och att du har den bästaste pojkvännen i världen.



Ni är ett dreamteam och fixar det där!

Postat av: Nadja

Gud förstår att det måste vara skitjobbigt. Vi hade en massa drama (lite av det är väl fortfarande kvar men jag tar avstånd så mycket jag bara kan) när jag precis flyttade hit. Massa problem med Curtis rumskompis och dennes "flickvän" och jag blev helt slut och allt kändes skit. Men det blir bättre, så fort ni har nåt eget kommer allt kännas lättare.

2011-09-25 @ 09:16:36
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Joanna

Det låter ändå som att du står på båda fötterna och kan se situationer, och dig själv, med viss distans. Vilket är skitbra! En eloge ska du ha. Och fan, hur får man ditt positiva tänkande?! En dos av det skulle jag behöva anamma i mitt eget liv, hehe.

Och även om det tycks vara en del drama och skit i hemmet där så vet du ju ändå att det är på väg åt rätt håll. Snart flyttar ni! Weeeeeeeeee! :) Haha

Kramar Joanna

2011-09-26 @ 17:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback