Going green? Hmmm

Jag och CJ inhandlade en vattenfiltrerare idag. Vi dricker minst fyra flaskor vatten var om dagen, och eftersom kranvattnet inte är drickbart här så köper vi vattenflaskor i big-pack. Så vi tänkte nu att vi skulle prova den här. En kanna med filter som filtrerar det äckliga kranvattnet. Jag har inte smakat det än då jag väntar på att det ska bli kallt, men vi får se hur det blir! Blir vattnet drickbart är det väl värt de $29 vi betalade. Någon annan här i USA:t som har något liknande?

Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

Vi har ocksa en san dar. Var heter Brita filter. Men den fungerar inte just nu da staten har lagt nagot konstigt medel i vattensystemet i Tennessee. Smaken gar inte att filtreras bort. Snuskigt ar det. Sa vi koper massa vattenflaskor.. Inte bra for naturen =(

men vattenfiltrerare ar superbra annars!!!!

Postat av: Carolina

Vad är det för fel på kranvattnet? Är det bara så hemma hos er eller är det i hela Phoenix? Eller hela Arizona kanske? :P

2011-09-02 @ 09:20:37
URL: http://carrooouw.se
Postat av: Josse

Jag funderar på att köpa en sånn för bor i Cali, kan du säga till om den funkar? för vi funderar på att köpa en sånn :)

2011-09-02 @ 22:46:13
Postat av: Victoria

Vi hade en sån där när jag bodde i Cali! Den är suuuperbra. Vattnet smakar som hemma nästan :) Men man får inte glömma att fylla på den.. så fort man tar ett glas så kan man lika gärna hälla ner lika mkt som man drack så det hela tiden håller sig kallt :)



Hoppas du har det bra i AZ!

2011-09-04 @ 13:49:37
URL: http://victoriausa.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi har en sån som sitter på kranen och det funkar super. Hatar att köpa vattenflaskor (dåligt för miljön). Brukar alltid fylla en kanna att ha i kylen, love kallt vatten.

2011-09-05 @ 22:42:52
URL: http://indelaware.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback