Apartment hunting!

Idag var jag och Zee runt till olika lägenheter. Jag och CJ har tittat på olika men fastnat för den ovan. Monte Viejo heter den och ligger ca fem minuter från där vi bor nu. Nära skolan, nära "the 101" vilket är en av de större motorvägarna och nära gymmet. Här kan ni se några bilder. Hyran ligger på $650 dollar och det verkar vara ett väldigt fint område i sig. De hade bara möjlighet att visa oss en trea (two bedroom) idag (den var jättefin, Zee är nämligen ute efter en trea) - men jag och CJ är ute efter en tvåa (one bedroom). Så på fredag ska vi på visning för tvåan. Den ligger på tredje våningen och har utsikt över en av poolerna. Håll tummarna på att den är fin och att vi har möjlighet att reda ut alla finansiella planer så vi kan skaffa den. Det blir dock väldigt snabba puckar om det skulle gå igenom - det är nämligen inflytt i oktober i sådana fall. Men, vi får se. Helt realistiskt är det lite för kort varsel, men vi får se hur det känns på fredag!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Gud man får verkligen mer för pengarna på mainland. Det ser asfint ut!

Postat av: jenny

har en fråga, är det en jättestor omställning att studera på engelska? klarar man sig med engelska C? Funderar på universitet utomlands. bra blogg btw:)

2011-09-07 @ 12:14:30
Postat av: kollektivbarn

Lycka Lycka till!

2011-09-07 @ 17:15:59
URL: http://kollektivbarn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om det blir en flytt skulle jag haka av köksdörren, så känns den inte så ivägen. Det har vi gjort i vårt minihus. Läcker lägenhet. Hoppas finansuträkningarna blir bra för er del.

2011-09-07 @ 18:01:25
Postat av: Ninja Ister aka MorSan

Ni måste ha en balkong. Det måste ni. Så du bara vet det.

2011-09-07 @ 19:12:17
URL: http://isterister.wordpress.com
Postat av: Johanna

JA TACK!! Ahh, nu blir jag riktigt avis har maste jag erkanna! :P Hoppas ni far ihop det sa ni kan flytta dit!! :) Har far man betala minst ca$650/var +utilities... for en 1bedroom...typ. Utan pool dessutom...:P Bor vi i fel stat kanske?? :P

2011-09-08 @ 00:40:58
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: Eleonor i Nashville

Det ser supermysigt ut. Att leta lagenhet ar sa himla kul. Det finns sa mycket utbud har i staterna medans hemma i Sverige sa ar det lite svarare.

2011-09-08 @ 04:29:53
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Jojo

Hej :) Först så ville jag bara säga tack för en superbra och inspirerande blogg, har följt den sedan du åkte som utbytesstudent. Nu är jag iväg själv och tänkte bara fråga om du har några tips för att hantera hemlängtan? Har varit här i ett par månader nu och har inte haft sådär mycket hemlängtan alls, men den senaste veckan eller så har jag bara kännt att jag vill hem hem hem hela tiden... Hur hade du det med hemlängtan när du var iväg/nu?

2011-09-08 @ 06:49:20
URL: http://jojok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback