Steve Jobs

Som ni säkerligen hört fler än en gång så dog Steve Jobs igår. Jag såg detta tal med honom för ungefär två år sedan, och kommer fortfarande ihåg det. Jag funderar ibland på om det är värt det. Plugga här i USA och dra på sig hundratusentals kronor i studielån. Men det finns bara nu. Jag är himla lycklig här borta, och jag gör det jag vill göra. Kom ihåg det. Livet är alldeles för kort för att göra det man inte vill göra. Visserligen hann Steve Jobs med en hel del under sin livstid, men jag kan nog lova er att det fanns så mycket mer på hans agenda som han tyvärr inte fick vara med om. Så, titta på det här talet och tänk på det.


Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

"Att komma ihåg att du ska dö är det bästa sättet att undvika fällan att tro att du har något att förlora. Du är redan naken. Det finns ingen anledning att inte följa ditt hjärta."



Så sa Steve Jobs.



Jag håller med honom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback