voff voff

Vi var över till CJ:s gamla granne för att hämta lite jagat kött som de brukar dela med sig av. De har precis hittat en hund. En liten övergiven valp som de tagit in. Och dem hittar inget hem till den. CJ är lika glad som ett barn på julafton. Jag är lite skeptisk.

Hur som helst. De tillfälliga ägarna ska ta hunden till veterinären för att se hur gammal den är och vad det är för ras. Vi tror att det är en mastador (mastiff och labrador mix). Så med andra ord blir det en stor hund.

CJ har till och med gjort ett schema. Hur jag går i skolan och hur han jobbar. Vem som kan gå ut med den på vilka tider och han har tittat upp hundparker i området.

Jag har sagt till honom att vi ska vänta och se innan vi skaffar ett djur (detta var innan de hittade hunden). Nu är han inte tyst om det. Han googlar och goolar och ger mig varenda liten uppdate på problem, vikt, längd, hår, träning och allt annat...

Like a kid on christmas. Han har ju alltid haft hund, så jag förstår saknaden att vara utan en. Vi får se hur det här går... så. mycket. jobb. Det är inte bara att "skaffa en hund." Det är ju trots allt vaccinationer, kastrering och ett helt nytt liv som skall tas hand om.

Kommentarer
Postat av: the Ant

Och all mat den skall äta! Och sova mellan er i sängen! Åandrasidan kan den kanske dra dig runt löparbanan? Du kan rida på den till skolan? Använda honom som sopåtervinning? Kram

2011-11-10 @ 07:50:12
Postat av: Sara

Tänk också på att ni aldrig kan åka iväg på resor och liknande om ni inte har hundvakt. Även fast det är en övergiven hund som man vill ta hand om, tro mig jag vet att man vill, jag har en egen hund, så blir det så mycket "extra" arbete, för er som går i skolan och jobbar.

2011-11-10 @ 13:52:01
Postat av: Ninja Ister

NEJ! Ni får inte plats med den! Var ska jag sova när jag kommer dit?

Postat av: mimmi

Jag har en liten fråga som jag har funderat på, med tanke på detta inlägget. Det verkar som att du är mera saklig när det kommer till "Vuxna" saker och jag undrar om du är den "More mature in the relationship" (Du behöver inte svara om du inte vill med det vore bara lite kul, jag menar inte att detta är något as personligt utan bara mera som en kul fråga, den kräver liksom in djupa svar, mera om det finns skillnader mellan er!)

2011-11-10 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback