USA-frågor!

För det första - tack! Ska försöka strukturera upp svaren på ett någorlunda sätt!

Angående mitt förhållande med Christopher så trodde min mamma först att det bara var en fling. Hennes ord var ungefär "du känner dig ensam i ett nytt land och flyr till något som ger dig trygghet." Jag kan självfallet förstå hennes dåvarande resonemang! Men efter några månader så förstod både hon och min pappa att vi var lite mer seriösa. Jag tror nog inte de trodde att vi skulle hålla så länge som vi gjort, men de har varit väldigt stöttande under tiden!

Båda mina föräldrar tycker väldigt mycket om honom, dock har min pappa bara träffat honom två gånger medan min mamma träffat honom fler gånger då hon varit över till USA. De pratar och umgås till den grad de kan - deras engelska är inte flytande, så det kan bli lite jobbigt att umgås "spontant" som med andra - om du förstår? Men de behandlar honom som en i familjen, och de tycker jättemycket om honom! De gör sitt allra bästa för att han ska känna sig hemma och bekväm.

Jag trodde faktiskt inte att vi skulle klara av ett långdistansförhållande. Det var inte så att jag dödsdömde det från dag ett eller så, utan jag tänkte mer att "det får gå så länge som det funkar." Jag har tagit en dag i sänder, och det har ju gått bra!

När jag säger att jag har pojkvän i USA brukar folk först fråga om jag är allvarlig. När de förstår det så brukar det komma en hel drös frågor, som hur vi träffades och om det inte är jobbigt osv... de flesta är intresserade och glada, men sedan finns det ju dem som säger "det kommer aldrig hålla, och du kommer kasta bort alla pengar."

Jag och Cindy är ganska nära, dock skulle jag säga att vi var närmare förut - nu umgås vi inte lika mycket. Men hon är ju min amerikanska mamma och jag är evigt tacksam för att jag fick bo i hennes hus i ett år! Mina föräldrar har aldrig sett mitt resande som ett problem. De tycker bara att det är roligt att jag kommer iväg, för de vet hur bra jag mår när jag är där. De har aldrig varit sura eller så, kanske lite avundsjuka att jag får åka iväg och de är hemma i kalla Sverige, haha! De har verkligen stöttat mig och hjälpt mig under de här två åren, det är jag evigt tacksam över.

Min pappa har aldrig träffat Cindy, men min mamma har gjort det. Vi var över till USA förra året och då bodde min mamma och hennes man hemma hos Cindy ett tag. De kom bra överens, men min familj och CJ:s familj är från två olika världar - och visst märks det ibland. Vi lever med olika värderingar och en annan livssyn, men det hindrade inte dem från att komma överens! Som jag uppfattade det hade de väldigt roligt tillsammans, så för att svara på din fråga så gillar de henne! Min pappa kommer träffa henne på torsdag, så då får vi se vad han tycker!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Emilia. Jag har läst din blogg i flera år nu, tror sedan du bodde i usa, hah ja sedan dess. Men jag har inte kommenterat mycket utan då och då för att jag vill inte ses som en "stalker" som kommenterar varje inlägg, om du förstår vad jag menar, hehe. Jag vill bara säga att din blogg är sjukt bra och du verkar vara en fin tjej och du är grymt snygg också ( not gay), no bullshit, jag är straight up honest och jag tänker fortsätta läsa din blogg tills du slutar blogg haha.

2011-06-05 @ 19:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback