Träning

Dagens träning: fem km jogg, stock-lyftning, hänga i "pull up" läge tre gånger tio sek med hakan över stången och sedan gå upp för backen med CJ på ryggen.

Jag har fått en hel del kommentarer angående min träningsrutin. Just nu varvar jag jogging med styrketräning. Så här har min vecka sett ut så här långt (jag räknar söndag till söndag). Totalt har jag fått in 18 km joggning och två gym-pass.

söndag: fem km jogg, långsammare takt
måndag: gym - mage, ben, bröst, axlar
tisdag: vilodag
onsdag: fem km jogg, snabbare takt
torsdag: tre km jogg, så snabbt jag klarar av, maxat
fredag: gym - mage, armar, rygg
lördag: fem km jogg, långsammare takt + armträning
(söndag): troligtvis vila, annars kanske ett lätt gym-pass

Som ni ser så har det blivit mer löpning den här veckan än styrka. Det varierar lite vad jag känner för. Tränar jag flera dagar i rad ser jag dock till att träna olika muskelgrupper olika dagar, så att de som behöver vila får vila. Repetitionerna jag gör på gymmet beror lite på - dock alltid tre set av varje. Dessutom oftast tre olika övningar för varje muskelgrupp. Ex: tre olika armövningar, tre olika ryggövningar osv... hur många i varje set beror på övningen, men över lag brukar det bli tio eller tolv. Kör jag riktigt tungt så brukar det bli åtta.

När de gäller löpningen så föredrar jag fem km-spåret. Dock så försöker jag att en dag i veckan ta ett annat spår och springa fort. Så att kroppen inte vänjer sig vid att springa samma sträcka på samma tid. Men ibland är det även skönt att bara jogga utan att ta tid eller försöka slå sin förra tid - bara för att rensa skallen.

Ungefär så här är min träning nu den här perioden. Träningen har blivit en stor del av min livsstil och jag tycker det är så kul! Självfallet finns det dagar då jag känner att jag inte vill - och då ska man inte! Man skall känna sig nöjd efter träningspasset och vilja göra det igen. Det ska aldrig vara ett måste att träna. Kom även ihåg att kroppen måste vila emellanåt. Den behöver det.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Skulle också vilja tycka att det är roligt att träna. :P

Postat av: louise

Åh vilken rolig bild! :)

2011-07-17 @ 17:48:01
Postat av: Juana

Daamn vad pepp man blir av din blogg!

Fan måste sätta igång med joggingen på allvar.

Wohoo

2011-07-18 @ 20:51:57
URL: http://kollektivbarn.blogg.se/
Postat av: sofie

Hur fick du motivation av att sätta igång? skulle uppskatta om du svara i ett inlägg! :)

Ha de bra!

2011-07-19 @ 23:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback