Community college, universitet, college...

Har fått några frågor vad det är för skillnad på ett community college och universitet, och varför jag inte börjar på ett universitet direkt.

På ett community college kan du endast få din
associate's degree, eller diverse certificates. Jag ska börja på ett community college för att det drar ner en hel del på kostnaderna. Det är mycket billigare att göra dina första två år på ett community college, och sedan om du vill, transfer till ett universitet för att endast behöva göra exempelvis två eller tre år för att få din bachelor's degree.

För att dra på mig så lite kostnader som möjligt i studielån så är det så jag gör. Men självklart man läsa på ett universitet från första dagen! Det är jättemånga som väljer att studera alla fyra (eller fler) år på samma skola. I det stora hela så sammanfattar man åren efter gymnasiet, oavsett om det är ett community college eller universitet man går på, som "college". Det är liksom den generella benämningen.

Community college har oftast inte "dorms", så som universitet och större campus har.

Kommentarer
Postat av: Malin

Har du valt att flytta till Usa mest för att CJ är där eller för att du helt enkelt vill plugga utomlands ?

2011-01-25 @ 18:26:00
Postat av: Maria

hejsan jag undrade om man kan läsa direkt från att gå på gymnasiet till att läsa på universitet eller måste man läsa på college också`?

2011-04-07 @ 15:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback