frågor

Hur mycket kostar det att köpa underkläder på VS ? :D
Det beror litegrann på vad för sort, men det brukar vara typ tre trosor för 30 dollar, eller tre par trosor för 25 dollar. BH:arna går för runt 50 dollar. Bara ett par trosor brukar ligga runt 12 dollar ungefär.

Hur mycket kostar typ en manikyr i USA?
Det beror självklart på var någostans du går. Där jag går så kostar en vanlig manikyr där de lackar dina egna naglar 20 dollar, vill du ha fransk manikyr kostar det 25. Ska du ha fake eller akrylnaglar så kostar det för ett nytt sett runt 30-40 dollar. Sedan måste du betala "tip" också, åtminstone 5 dollar bör man ge.

Är kläder billigare än i Sverige?

Ja och nej. Beror som sagt på var du handlar. Men generellt är kläder billigare. Speciellt jeans och skor. Smink är också mycket billgare, speciellt amerikanska märken som Clinique, då det är amerikanskt. Men tittar du på typ Chanel så går det för ungefär samma priser som i Sverige med tanke på att det är inte ett amerikanskt märke.

Hej, Vad kul med blider och video!! =D Du och Christopher är så söta tillsammans! Är så glad för din skull! Om jag har förstått det rätt ska du läsa vidare i Usa sen... Vad och vart?
Tack så mycket! :) Ja, det är planen. Vi får se hur det blir med tuition och scholarships och så, men mitt förstahandsval är Arizona State University. Dock är det rätt dyrt så blir det inte det så blir det nog Paradise Valley Community College. :)

Jag gillar dina videos :) Har du ingen från din första tid i USA när du pratar engelska? Hade varit kul att höra skillnaden och hur man utvecklas i språket under ett år :) fin blogg :D

Tack :) Imorgon ska vi hikea så då kanske det kommer en till video! :) Nej, tyvärr har jag inte det. Jag hade massa sparade från när vi gjorde journals i tv production, men de är borta. Tyvärr.

------
Nu ska jag hjälpa Christopher att plugga. Han har sitt national test för EMT om någon vecka, så nu är det pluggdax! Puss

Kommentarer
Postat av: Hanne

Jag tror jag hittade en film från din TV-production på Youtube där du pratar engelska :P Fast det var kanske inte från början av ditt utbytesår? ;P

Postat av: Cissi

Jag uppskattar din blogg verkligen :D

den är så bra :D

en fråga: skulle inte CJ kunna gästblogga?:)

2010-02-28 @ 11:51:46
Postat av: m

Jag tittade igenom tidigare månader, och där finns det videos från när du och dina amerikanska vänner sitter i nå klassrum :)

2010-02-28 @ 12:15:44
Postat av: Emma

Du har kvar nån på bloggen från i början när du pratar engelska på tv production tror jag :)

2010-02-28 @ 15:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback