två siffror, två sa jag!

En snabb uppdatering då jag är redo för bädden redan, alldeles för trött för detta. Men... jag fick frågan om några av mina amerikanska vänner har bloggar. Nej, är tyvärr svaret. Blogghypen är inte lika stor i USA. Där är det myspace och facebook som gäller.

Så alltingen kommer jag få den största finnen i världen på näsan, eller så kommer jag få ett stort blåmärke efter att jag råkat dunka skaftet på sopen på näsan idag på jobbet. Jag var mitt uppe i sopandet och PANG sa det så hade jag slagit upp den på näsan. Jag muttrade "son of a bitch" för mig själv och fortsatte sopa, som tur var sång ingen mig för det var rejält klantigt och jag kan tänka mig att det hade varit väldigt roligt att skåda. Blue nose, here I come.

Ikväll får jag inte prata med C! Han jobbar till midnatt våran tid och jag är redo för att slockna vilken sekund som helst. Kanske ringer han mig vid midnatt, är jag vaken så svarar jag men vi får se helt enkelt :)

Nu är det dax att sova, ska skicka iväg ett sött litet e-mail till Cindy och lägga in lite låtar på ipoden då jag har en egen dealer. Score!

Puss på er.
PS. Förresten, har ni inga frågor? Om typ USA eller C? Jag gillar att svara på frågor! I know, I am a geek.
PS x2. Idag är det bara 99 dagar, tvåsiffrigt!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den 13;e augusti åker jag som utbytesstudent till usa, ska bo i californien. Längtar jättemycket!! Men är samtidigt väldigt nervös såklart..Är nervös för första dagen i skolan..haha. Var du helt ensam första dagen i din skola, hur hittade du till alla lektioner och så? Var det lätt att få bra betyg? Var skolan svår? Mycket frågor här..:) Din blogg är förövrigt jätterolig att läsa :)

2009-07-15 @ 22:20:17
Postat av: Anonym

hur bra var du på engelska innan du åkte? förbättrades den mycket under tiden du var där?

2009-07-15 @ 22:47:05
Postat av: Rebecca

Älskar din blogg och håller tummarna för dig och C :)

Jag undrar hur snabbt fick du vänner?

vad gjorde du och C om ni skulle gå ut på en "dejt"

Hamnda du i bråk någon gång med dina kompisar eller andra?

2009-07-15 @ 23:34:33
Postat av: :)

hade folk på sig fula/konstiga kläder i usa?

vad tyckte de om din " svenska" klädstil?

2009-07-16 @ 01:11:48
Postat av: Ida

Vad saknar du mest från USA? Är det något du uppskattar mer med USA nu än när du var där och är det något du uppskattar mer med sverige nu när du kommit hem än innan? :D

2009-07-16 @ 08:30:12
Postat av: Anonym

Blandar du in engelska ord i svenskan. Om du inte kommer på ett svensk ord säger du det engelska då? :P

2009-07-16 @ 10:32:53
Postat av: alexandra

OMG har dom inte msn?!



btw hur var din värdfamilj? var dom typ kristna?;P

2009-07-16 @ 11:39:17
Postat av: Anonym

hur ställer sig amerkanarna till sex före äktenskap, är det lika öppet som i sverige? tack för en underbar blogg emilia har följt den sedan i oktober och inte missat ett inlägg!

2009-07-16 @ 12:54:48
Postat av: Anonym

haha en liten sak jag har gått och funderat på hela dagen :P hur gjorde du första dagen när du skulle äta lunch? vilka satt du med och så?

2009-07-16 @ 20:32:03
Postat av: Anonym

jag har tänkt börja på thoren, men sen började jag fundera, kostar det pengar att gå där? typ som en privatskola?

2009-07-16 @ 20:34:33
Postat av: Emma C

Hej!



Jag fick min placering idag och jag är superglad. Jag blev placerad i Gilbert, AZ. Tänkte höra vad du tycker att man ska packa med sig när man ska till AZ? Något speciellt man ska tänka på att ta med sig, alt. strunta i att ta med sig?



Tack för en superbra blogg :)

// Emma

Postat av: EM

svårt för dig att veta kanske, men när tror du att det är bästa att åka; före eller efter ettan? :)

2009-07-17 @ 00:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback