historien om mig och christopher (:

Några har frågat om hur jag och Christopher blev oss och när och allt sådant där, så nu ska vi reda ut detta (:

Jag och Christopher träffades första gången 20:e Augusti, vilket säger sig självt då han var min värdbror och det var dagen jag träffade min värdfamilj första gången. Han hade precis avslutat förhållandet med sin fickvän sedan åtta månader tillbaka. De första dagarna var det mer lära känna varandra, värdbror och värdsyster emellan. Efter några dagar började vi flörta fram och tillbaka. Lite oskyldigt, jag trodde aldrig något skulle hända mellan oss. Vi båda trodde aldrig det skulle bli något seriöst.

Efter några dagars flirtande så åkte vi till Mexico, jag, Cindy, Christopher, Joe, Andrew och Big Joe. Efter we got situated så umgicks vi allihopa. Det var tydligen uppenbart att vi flirtat, så Lil' Joe hade krosshörhör med mig i vattnet andra dagen. "Det är så uppenbart att du flirtar med Christopher, eller hur?" osv..

Andra kvällen vi var där så gick jag och Christopher på promenad på stranden under solnedgången. Vi ställde oss och pratade och sen helt plötsligt så kysstes vi. Ja, det var sådär sött som man tänkt sig. Soldnedgång på stranden i vattenbrynet i Meixco. Inte så pjåkigt.

Vi båda kom överens om att vi skulle ta saker och ting lungt, då han nyss gjort slut med sin flickvän och vi var ändå "värdsyskon." Vi skulle bo med varandra i tio månader framöver. Cindy var väldigt okej med det hela, och det enda hon sa var "även om det här bara är något roligt ni har under tio månader, eller om ni vill satsa på det här, så vill jag båda att ni vet att Emilia kommer åka hem i Juni och det är inget som kan undvikas. Jag vill bara inte att någon blir sårad."

Helt plötsligt gick vi från "dating" till "going out" och vi var flick och pojkvän. Dock var det inget vi kunde visa i skolan då några av utbytesstudenterna fick nys om det hela och berättade för min dåvarande IEC, då hon varnade mig och sa "om detta fortsätter blir du omplacerad eller hemskickad."

Det är pretty much historien om hur allting började. Nu har vi dejtat i tio månader, och vi försöker oss på det hela "långdistansförhållandet." Vi är unga och gud vet vad som händer i framtiden? Vi tar en dag i taget och ser var det för oss. Planerat har vi i alla fall att jag kommer och hälsar på under höstlovet i Oktober. 108 days to go!


Kommentarer
Postat av: micca

va fiint, en riktig saga:D hoppas det håller!!=) kram!

2009-07-06 @ 07:41:17
Postat av: e

varför får man inte dejta sin värdbror/syster? :)

2009-07-06 @ 11:36:24
Postat av: josefine

Har EF sagt något åt dig nu efteråt när dom fått reda på att ni är tillsammans? eller vet dom inte att ni är tillsammans?



En riktig sagoberättelse så hoppas verkligen att det håller! :D

2009-07-06 @ 14:31:06
Postat av: bee

Gud vad dålig stil av de andra utbytesstudenterna att skvallra om ditt och Christophers förhållande till din IEC :/ det finns alltid avundsjuka typer, haha!



Lycka till!

2009-07-06 @ 17:40:28
Postat av: Kristin

jag vill bara säga tack för en underbar blogg! :D hoppas de går bra med dig och C :)

2009-07-06 @ 22:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback