skolan

Hejsan!
Nu sitter jag i newspaper. Skolan har dragit igan pa riktigt, mycket laxor, prov och studerande. Darav mindre tid att blogga. Det kanns som jag inte vill spendera tid framfor datorn nar jag inte behover. Sorry guys!

Hur som helst sa tar jag inte spanska langre. Det ar trakigt, alldeles for mycket laxor och med tanke pa att jag gjorde den dar spanskan forra aret i Sverige sa fragade jag min studievagledare om det var okej att jag bytte ut amnet. Sa istallet for att ha spanska sa ar jag nu en aide for guidance. De delar ut "passes" till elever som blir kallade till rektor, skoterskan eller attendance eller whatever. Sa jag springer runt campus och delar ut passes. Eller sa hanger jag med CJ som ar en aide for en larare, sa han gor ingenting under den lektioinen sa vi hanger i korridorerna. (Nej, det ar inte tillatet men jag har noll att gora)

Imorgon ar det fredag, och vi ska aka till Tombsone. Det ar nagan gamal western stad har i Arizona. Vi funderar pa om vi ska stanna over natten i ett hotell dar det sags att det spokar. Det kommer bli kul! Pa mandag har vi ingen skola heller, for det ar Martin Luther King dagen.

Har inget mer att saga. Jag saknar Sverige en aning just nu. Jag saknar skolsystemet, jag hatar att jag inte ens kan lamna klassrummet utan ett pass. Okej, newspaper och tv prod ar undantag, men det stor mig bara sa mycket. Dessutom sitter jag nu langst fram i engelskan, mitt framfor min larare. Det gillar jag inte det minsta. Vi far inte ens valja platser, utan blir placerade av lararna. Tillbaka till lagstadiet, nagon?

Naja, nu ska jag val forsoka gora nagonting som ar nodvandigt. Om tva mandaer ar jag i THE BAHAMAS!

Kommentarer
Postat av: Matilda Flach

usch sluta skrämm upp mig!!!!:D

Postat av: Gummifarbror

Se till att du trivs med skolan. Du fick säkert tillräckliga spanskakunskaper under höstterminen...

Om 5 månader (ca.) är du i Sverige.

2009-01-16 @ 11:58:24
Postat av: jessica

haha, sån som delar ut lappar.. det har jag sett på veronica mars xD vad skoj :) <3

2009-01-16 @ 15:46:45
URL: http://jesscag.blogg.se/
Postat av: Ister aka Mamma

Njut av tiden där, inte behöver du plugga ihjäl dig, det kan du göra sen när du kommer hem!



Det är jättebra om du får godkänt, du är inte där för skolans skull, du är i USA för att lära dig ett språk, se ett annat slags samhälle och lära dig lite av livet!



Massor av kramar!

2009-01-16 @ 19:45:15
URL: http://isterister.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback