frågor (:

Hade du med dig en dator till USA. Eller hur kunde du blogga och så där ifrån? :) Din blogg är värkligen jättebra!
Tack, vad glad jag blir! Ja, jag hade med mig en laptop och min värdfamilj hade trådlöst internet :)

Jag är född 1995 och vill åka som Senior. När borde jag ansöka?
Så att du åker efter andra året på gymnasiet, då blir du med störst sannorlikhet en senior.

När man blir placerad i en värdfamilj... är det då den värdfamiljen som har valt dig genom att t.ex. titta på dina inskickade papper och foto och sånt, eller är det organisationen som placerar ut utbytesstudenterna i familjerna?
Jag vet inte riktigt hur EF gör, men jag vet att Cindy (min värdmamma) hade flera oilka ansökningar från olika utbytesstudenter, precis som du sade, med foton och allt sådant. Hon fick välja en student genom att kolla på intressen osv för att se vem som skulle gå bäst ihop med henne och familjen och så. Och då hade jag sådan tur så hon valde mig! :)

Är det dyrt att vara utbytesstudent?
Ja. Tyvärr så kostar det en mindre förmögenhet. För mig med alla avgifter och fickpengar gick det runt 100 000 kronor.

Kan du ge några tips på andra utbytesstudents bloggar eller vad man ska kalla dem?
De enda jag läser just nu är de jag länkade i förra inlägget, men jag vet att
den här tjejen har länkat en himla massa utbytesstudent-bloggar.

Kommentarer
Postat av: sara

jag är född 1995 10 oktober. Jag vill åka dit som senior, när borde jag ansöka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback