close your eyes, escape this town for a little while

Hej! Jag undrar om alla verkligen går omkring med skor hemma, inomhus, i USA? :) Så som de är i filmerna och seriern?
Faktiskt så har man skor på sig inomhus. Det var aningen mysko i början att bara knalla in med skorna på sig, men det blev ju en vana efter ett tag. Dock tog jag alltid av mig skorna när jag kom in i mitt rum och gick runt barfota eller i strumpor, och så gjorde även alla i min värdfamilj. Men ja, vissa har skorna på sig hela tiden :)

Hej, om jag inte minns fel så hade du en Ipod när du bodde i USA, right? Jag undrar hur mycket kostade den när du köpte den och vilken affär köpte du den i? Vad använde du för slags kort, var det kontantkort?
Tja! Jag hade en iPhone som ipod/mobil när jag var i USA, ja. Jag köpte den på craigslist, USAs motsvarighet till blocket. Den kostade 270 dollar om jag inte minns fel. Jag hade ett abonemang genom min värdfamilj som kostade 80 dollar i månaden, och då ringde jag och smsade gratis till alla. Dock är det precis som i Sverige, att iPhonen är bunden till AT&T (Telia här). Men jag hade abonemanget T-Mobile. Dock så låste jag upp den till mitt abonemang, inte så värst lagligt, men ja.

Min bror ska till NY snart och då tänkte jag att jag skulle kunna beställa en Iphone med honom eftersom det är mkt billigare där men då undrar jag om den kommer att funka här i Sverige, jag tänkte då om man kan ha samma nr, om man kommer att kunna använda internet på den, vet du någonting på telefonen som inte kommer att funka här i Sverige? Tack för svar och en väldigt bra blogg!
Tack så mycket och tack för att du läser! :) Om du köper den i USA kommer den vara låst till en Amerikansk operatör. Jag vet att du kan låsa upp den på olagligt vis till din operatör här i Sverige, hur du gör vet jag inte. Jag hade min upplåst för T-mobile i USA, och när jag kom till Sverige fungerade inte mitt Tele2 Comviq kort i den då den var låst. Jag vet tyvärr inte hur man låser upp den, och jag använder inte min iphone som telefon här i Sverige, utan bara som iPod. Dock så fungerar internet i den precis som vanligt så länge du har ett trådlöst nätverk kopplat till den :)

____
..Och jag fick en jättefin kommentar igår. TACK TACK TACK!
"Emilia, jag tycker att du skriver bättre saker än Kenza, Kisse osv. Du skriver något vettigt åtminstonde, vilket dem inte gör!"

Kommentarer
Postat av: Osobmk

Bara sanningen helt enkelt.:).

2009-08-07 @ 20:36:08
Postat av: sara

ohoooh cuz u were romeo i was a scarlet letter

Postat av: Louise

Hade du med dig en dator till Usa. Eller hur kunde du blogga och så där ifrån? :)



Din blogg är värkligen jättebra!

2009-08-09 @ 20:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback