varför äter amerikaner bara med gaffeln?

HELLO.

Hur har ni det? Idag hade vi halvdag vilket betyder att jag kom hem från skolan 11.30 - jag klagar absolut inte. Jag, CJ och Ryan åkt och käkade lunch på Diary Queen - jag åt kyckling sallad, med ost på! Jag förstår inte varför man har ost på en sallad?

En sak som jag finner roande är att amerikanarna verkligen bara äter med gaffeln. De dukar inte ens fram knivar. När jag inte äter med bara gaffeln, utan med båda besticken, retar min värdfamilj mig och säger att det ser väldigt roligt ut och att det ser ut som att jag är på någon fin restaurang. Jag äter ju bara som jag är van! Men det är rätt roligt för det får dem att se slaffsiga ut..

Nu ropar Cindy att jag ska duka - fram med BÅDA besticken!

Kommentarer
Postat av: malin

haha det är bra emilia, forstätt med BÅDA besticken höhö

Postat av: Monster

Äter de soppa med gaffel också (fy vad dåligt skämt). Visa dem lite matkultur! Eller varför inte äta direkt från tallriken? Barbarer :). Ps: Snart äter jag bara med sked, opereras förmodligen i början av januari! KRAM

2008-10-22 @ 19:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback