jag är värdelös

Jag är värdelös på det här med att blogga, just so you know!

I'll give it a try! Idag är det Tisdag, jag har varit i skolan - och idag var jag klädd Amerikastyle. Mjukisbyxor (snäppet "finare" än pyjamasbrallor som alla går runt i här, t-shirt och en sweater + converse. Jag kände inte för att gå till skolan idag, men jag kom på att jag nog ändå måste göra det, tio minuter innan vi skulle åka, så jag slängde på mig det jag hittade på golvet. Slängde ner puder och eyeliner i väskan, borstade tänderna och åkte. Jag köpte en bagel i skolan och åt frukost min 2nd hour och sminkade mig mellan 1st och 2nd hour.

När jag kom hem gjorde jag mina chores, som vanligt. Sen plockade jag ur diskmaskinen och städade badrummet, eftersom varken Joe eller CJ vill göra det.. Sen somnade jag framför The Tyra Banks Show..

Jag och Cindy åkte till the mall i helgen, och jag köpte ett par jeans på hollister, så jag är nu officielt väldigt Amerikaniserad. Dock var det INGA utsvänga jeans. Ain't there yet. Justja, igår skulle jag ringa ticketmaster, USA's motsvarighet till ticknet. Istället för att prata med en människa, pratade jag med en dator..

Dator: "Does your event take place in the Phoenix area?"
Emilia: "Yes"
D: "Do you want to; order tickets? Get event information? Or something else? Please tell me!"
E "Event information"
D: "Okay. Please tell me the name of the event"
E: "Fall Out Boy"
D: "I'm sorry, I didn't catch that"
E: "Fall-out-boy" (långsamt och tydligt)
D: "I am sorry, I still didn't catch that."
E: Fall Out Boy (nu börjar jag bli irriterad)
D: "Please tell me the name of the event"
E: "FALL OUT BOY !!!! "
D: "I'm sorry, we don't have that in the computer system"
E: "FALL OUT  BOY. FALL OUT BOY. FALL OUT BOY. IT'S ON YOUR FREAKING WEBSITE!!!!"
D: "I'm sorry, let's start over. Would you like to; Order tickets? Get event information?"
E: "I wanna fucking talk to someone who knows something about freaking FALL OUT BOY" (This is where i hang up!)

Dumma dator. Min värdfamilj fann det väldigt roligt att jag bråkade med en dator.. "Du bråkade inte ens med en riktigt person... hahah". Så jag ringde idag igen och då gick det allt. Men fick jag den informationen jag ville ha av datorn? Nej.

Nåja, som det ser ut nu så ska jag se fall out boy den 5:e december. Men jag vill vara säker på att de verkligen kommer hit så jag inte köper biljetten och så dyker de inte upp. För det är en konsert med 7 olika band.

Nåja, nu ska jag skriva några mejl och sen ska jag vara emo över att jag fick ett F på mitt spanskaprov. *Oops*

Kommentarer
Postat av: Therese

Säg "Operator" i telefonen då brukar man oftast kopplas till en telefonist. Då kanske det är lättare att få information.

Postat av: Gummifarbror

Gäller samma regler i USA som i Sverige? Ger ett F pengar - det blir väl mer än $60?

2008-11-19 @ 12:09:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21142/
Postat av: Niclas

Pyjamasbyxor i skolan?! Amerikaner borde fan tvångskastreras!

2008-11-19 @ 18:31:41
URL: http://nislas.blogg.se/
Postat av: Ister

Hmmm... kollar in Gummifarbrors kommentar... F är väl godkänt ändå? Det kan ju inte vara IG. Nixpix.



Puss, gumman!

2008-11-19 @ 19:18:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2354
Postat av: Matilda Flach

Blogga blogga blogga:)

du är taggad, www.fflach.blogg.se

2008-11-19 @ 19:45:51
URL: http://fflach.blogg.se/
Postat av: hannah

shit, saknar dig mer än någonsin nu! :o även om vi inte har varit med varandra på sjukt länge så saknar jag dig :) Skulle vara kul o ses när du är hemma o har tid! Kommer du hem vid jul? =)=)

2008-11-19 @ 22:37:31
URL: http://hannahfrelin.blogg.se/
Postat av: hannah

OJ, så du kommer inte hem någonting alls emellan? :p

hörde någon som sa de, men då var det fel helt enkelt! :):)

2008-11-19 @ 23:49:22
URL: http://hannahfrelin.blogg.se/
Postat av: Adam

HAHAHAHA, kan se det framför mig, du skriker åt en dator :D

2008-11-22 @ 14:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback