frågor och svar.

Förlåt pappa, jag har inte haft tid att köpa ett nytt telefonkort därför har jag inte ringt! Lovar att ringa så fort jag kan.

Jag fick några frågor i inlägget under så let's answer.

Sara: Amerikaner är till skillnad mot svenskar väldigt sociala, så så fort de får reda på att du är utbytesstudent är de intresserade i stort sätt. Så nej, det var inte så svårt att skaffa vänner, men tjejer här är generellt mycket bitchigare än svenska tjejer (tro det eller ej). Det tar ett tag (det är nu efter tre månader jag har hittat mina "bästa" tjejkompisar) innan du märker vilka du kan lita på osv.. Jag har till exempel fler killkompisar än tjejkompisar. Det gäller bara att vara social så är det inga problem att hitta vänner =)

Emelie: Jag hade turen att få en superbra värdfamilj, och jag har aldrig känt att jag inte är välkommen.  Jag trodde innan jag kom hit att det skulle vara jättekonstigt att bo i en annan familj - men vänder man på det så är det minst lika konstigt för dem att ha en ny människa i deras hem också. Men EF gjorde ett superjobb när de placerade mig i den här familjen! :)

Hannah: Jag gick/går Thoren Business School :)

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej, jag har läst din blogg ett tag och funderar själv på att bli utbytesstudent första året i gymnasiet (jag är 14 nu), men det som kan sätta stopp för mig är min engelska. Visst, jag kan lätt engelska och sådär men man måste ju kunna svin bra engelska för att åka till USA. Hur lärde du dig bra engelska INNAN du åkte till USA? Vad måste man speciellt kunna gällande språket? =)

2008-12-01 @ 18:56:46
Postat av: ??

Men, hur gammal är du? Har du gått ut gymnasiumet?

2008-12-02 @ 14:18:05
Postat av: malin

emiliiia jag vill se bilder, dags att lägga upp några? :d tycker du ska bli lite bättre på den fronten ;) <3<3

Postat av: Vinetta

Komma till nya familjer tror inte jag kommer att ha problem med, ha ha. Har bott på Jourhem i ett halv år och bor nu hos en fosterfamilj.

Men vad kul att du hamnade hos en så bra värdfamilj. :)

2008-12-03 @ 21:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback