- fars dag!

Fars dag idag.

Sov hemma själv inatt och vaknade i morse och kom på att det var fars dag. Tur att han inte var hemma för jag hade nämligen inte införskaffat något. Sprang ner till affären, och skulle köpa två trisslotter. (världens roligaste present, not, men det får duga.. han kan ju bli miljonär!) Men affären sålde inte lotter. Vilken affär säljer inte lotter?

Egentligen bör jag inte klaga, med tanke på att vi har ett ATG ombud nästan alldeles brevid affären. Men i alla fall.

Pappas flickvän (kan man säga så?) hade som vanligt tagit med sig något sött att äta.

- Emilia, jag har köpt sådan där rosa marsipan tårta, det tycker du väl om?
- Jo, självklart.. Men marsipan är gjort på mandel, jag är allergisk.
- Så du kan inte äta mandelmassa?
- Nej, eftersom det är gjort på mandel... men det gör inget.
- Men förlååt så hemskt mycket, att jag inte tänkte på det?!

..Jo, det är så det brukar låta va? Mer tårta åt dem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback