minnen och blogginlägg.

Jag kom på att jag hade en blogg för ett tag sedan, och beslutade mig för att läsa igenom alla gamla inlägg. Så himla kul! Saker jag glömt bort, saker jag inte tänkt på, dök upp igen! The big internet är inte bara dåligt, inte.

____________
Inlägg från 6 April, 2007.

Det är precis 10 veckor kvar till skolavslutningen. Tio veckor låter som lång tid, men tänker man efter kommer det gå pretty damn fort. Tidigare har jag bara tänkt att det ska bli skönt med sommarlov. Skönt med ny klass, slippa allt jobbigt skit på skolan. Men idag slog det mig. Efter sommarlovet kommer vi inte tillbaka till lillhagen.

Vi kommer inte tillbaka till klassen. Vi kommer till något helt nytt. Ganska skrämmande ja, men kul.

Men jag kommer aldrig gå i samma klass som Malin, Mickis och Jessica igen. Och jag kommer inte bli galen, kasta sudd, svära och bli helt jättegalen på Micke och Pontus på spanskan. Och på engelskan kommer jag inte sitta framför Viktor och Johan, som jag alltid gör.. Tänker jag efter är det ju ganska sorgligt. Man har ju faktiskt lärt känna de här människorna väl på 3 år. Vissa lite bättre än andra. Det kommer ju förfan (ursäkta ordvalen) vara sorgligt att bara byta klass. Fast jag klagar.

Så, okej.. Det jag vill säga är: Hur mycket jag än klagar och säger att jag verkligen längtar till gymnasiet, kommer jag saknar er fruktansvärt mycket.
_____________

Saker har blivit så himla annorlunda nu.. Mer till det bättre, bättre än jag hadr förväntat mig. Jag skulle ljuga om jag sa att jag saknade den gamla klassen. Visst, det finns få jag saknar. De personerna de var under lillhags-tiden, jag saknar inte de personerna som de växt och blivit.

Och jag skulle också ljuga om jag säger att jag inte trivs i min nuvarande klass, för det gör jag.. Jag vill inte tänka på USA-resan. Nej, jag ska förtränga det fram till April/juni och bara leva just nu. Oroa mig har jag tid för senare.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Visst är det kul att läsa gamla blogginlägg!? =D Jag läste mina för nån vecka sen också


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback