juldagen..

Jag märker att jag har förmågan att blogga strax efter tolvslaget om nätterna. Nåja, julafton var bra! Strosade runt i mjukisbyxor och knut mitt på skallen hela kvällen! Fick mig många fina julklappar också. Tack!

Morgondagen ska spenderas hos systeryster. Julklappsutdelning och julmat, som varje år! Jag gillar att vara där. Sådan skön stämning. Och varje gång jag och hon sitter brevid varandra blandar pappa ihop våra namn! Suck. Jag menar, han har två döttrar. En som bor hemma, en som inte gör det. Och ändå blandar han ihop våra namn. Charmigt.

Nåja, det är först idag jag verkligen har hajat det här med att jag har jullov! Så himla skönt, och välbehövt. De sista veckorna i skolan har varit ganska... påfrestande. Ja, det är nog rätt ord. Men lovet har ganska mycket att bjuda på ändå. Som sagt, hem till syrran imorgon- och på onsdag åker jag till moster i Sthlm. Där blir jag kvar till Fredag. Mellandags rea och pengar ska spenderas..

Dagen före nyår kommer Mikaela till Gävle och Norrland. Jag hoppas Amanda kommer också, men inget är klart. Sedan spenderas nyårsafton at my place med ett antal tjejer. Det blir nog super!

Och sedan skall ett restaurangbesök med folk också hinnas med! Eller? :) Och sist men inte minst, ska jag sova! Mycket också, så jag är utvilad inför ännu en termin i skolan. Nej, skolan ger mig inga roliga tankar.

Så, jag ska helt enkelt njuta av detta jullov utan snö, ska ni veta! Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ister

Jag har utmanat dig i min blogg

Postat av: Jenny

Jag har en fråga, den kanske är lite töntig, men jag vill verkligen veta.

Här är bakgrunden:
Jag fick precis en son, han är sju månader nu.
Han är jättedriven, han lär sig allt själv.
Han har lärt sig krypa, stå, han går med lite stöd och han äter mat med lite bitar i.
Ingenting av detta är någonting som vi aktivt har "lärt" honom, utan han har, som sagt, kämpat på egen hand, på något sätt fullständigt upptagen av att lära sig.

Var någonstans är det som inlärningslusten tar slut?
Är det skolsystemet som dödar den?
Jag kritiserar inte dig, absolut inte, när du säger att "Nej, skolan ger mig inga roliga tankar", det jag tänker är att det bara är så himla synd.
Skolan borde vara ett ypperligt ställe att lära sig saker om världen man lever i, och att utveckla den kärleken och lusten till inlärning som man tydligen känner instinktivt från början.

Vad säger du?
När försvinner inlärningslusten?
Är det skolan som tar kål på den? Varför i sådana fall?
När är senast du minns att du kände "Ja! Hurra! Hur kul som helst!" när du lärde dig någonting?

2007-12-26 @ 21:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback