188 pounds, baby!

Vi har haft en "strength cycle" på gymmet. Vi testade 1 rep max (RM) back squat i början av augusti, och vi har jobbat på benböj tre gånger i veckan med olika reps och vikter. Det har varit skitjobbigt! Jag missade en hel vecka på grund av bröllopet, men det gick ändå. Igår så testade vi 1RM igen för att se om vi förbättrats. Jag gick från 173# till 188#. Det är alltså från 78.4 kg till 85.2 kg. Jag ville så gärna komma över 190# men det är bara 12# kvar till 200# nu!! Snart så. Här har ni en video på ett back squat. Det snackas mycket i fitness-världen om hur djupt man egentligen skall gå ner; crossfit får mycket skit för hur djupt vi går ner i vårt benböj. Jag tycker så här: lyssna på DIN kropp och gör det ont i knäna så gör inga fler benböj så djupt. Makes sense to me.
 
 
 
Det har även spöregnat hos oss. Det har varit floods på gatorna och massvis med bilolyckor.
 
Så här var det här om dagen. Inte så illa som det varit i andra delar av Phoenix dock.
 
Soldnegång i vår fina stat här om kvällen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Hade du kunnat skriva från början till slut hur du hamnade i USA typ? Har inte hängt med från början så därför jag undrar! ;)
Kram!

2013-09-14 @ 15:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback