Monday, March 11

Äntligen har jag spring break. Det kommer så välbehövt. Trots lov har mina onda professorer givit oss inlämningar. Dessutom har jag ett stort macroekonomi-prov veckan efter lovet, så jag måste plugga lite varje dag. 
 
Så här såg köksbordet ut ikväll. 
 
Jag hann även med ett träningspass idag. Så här såg passet ut med 10 min time cap. Jag kom igenom 157 reps innan tiden tog slut. Jag hade dessutom fem minuter på mig att göra de 100 hoppen för jag var i det första av två heat, och de andra heatet började efter fem minuter. Skönt med lite press, då ger jag allt! Jag gjorde decline push ups istället för HSPU, då jag inte lärt mig "kipping"-tekniken ännu. Har heller inte fått in tekniken för kipping toes to bar, men snart så!
 
100 box jumps (24''/20'')
50 Toes to Bar
25 HSPU 
 
-----
 
Hur som helst. Jag tycker det varit lite tråkigt att blogga på sistone, så nu ska vi ändra på det. Jag tänkte att jag skulle ställa några frågor till i er i slutet av varje inlägg! Det betyder att ni kommenterar mer, men mest av allt så får jag veta mer om er!
 
1. Viken träningsform föredrar du? Tyngdlyftning, jogg, crossfit, zumba, etc..
2. Har du några mål för tillfället? Vad är dem och när är din deadline? Skola/jobb/tränings/livs-relaterade! You name it!
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Smart ide med frågor i slutet av inlägg, nu känner jag mig tvungen att kommentera, något jag tror jag 'lyckats' undvika hittills, trots att jag läst din blogg till och från i några år (?!).

Innebandy har alltid varit min grej. Men favoritträning just nu är gammal hederlig friskis-jympa, fast 2.0 versionen Heyrobics som vi kör i Beijing där jag bor!

Mål för tillfället inom kategori träning är att komma igång på riktigt med löpningen igen. Med grasslands marathon den 6e juli som riktmärke!

Annat lite mindre konkret mål är att ta mig mer tid till att umgås med vänner och kanske träffa lite nya. Just nu låter jag jobb och träning vara mitt liv. Måste hitta tillbaka till bättre balans!

Svar: Visst är det svårt att ta sig ut och hitta nya vänner? Jag har också liksom bara tid med skola och träning. Tråkigt!
emilia

2013-03-12 @ 06:31:00
Postat av: nina

Åh kul idé. Tror detta blir andra gången jag kommenterar men går in här varje dag i allafall! :)

1. konståkning! Låter säkert himla konstigt men det är så himla slimmande för kroppen men ger samtidigt muskler på rumpa/lår osv! Har varit konståkare hela mitt liv så därför vet jag knappt något annat sätt att träna haha!

2. Flytta till LA och stanna kvar! Har besökt los angeles många gånger innan men nu går jag äntligen ut gymnasiet detta året så i juli flyttar jag äntligen dit för att gå i skolan och sen förhoppningsvis få jobb om några år! Är så himla förvntansfull!

Svar: Jag har en kompis som är konståkare, hon är supersnygg! Jag förstår att det är bra träning. Åh, vad kul med LA! Vilken skola ska du gå på? Lycka till!
emilia

2013-03-12 @ 07:48:25
Postat av: alicia

Just nu är jag inne på vanlig hederlig styrketräning, men nu när all snö har försvunnit så ska jag äntligen ut i löparspåren igen!

Om du frågat om mina mål förra vecka hade jag svarat att klara mitt körkort. Men det målet är avklarat för jag blev godkänd i torsdags!
Nu är målen att klara av andra året på gymnasiet, förbättra konditionen och bara njuta v livet :)

Svar: Åh, grattis till körkortet! Det är så skönt med den friheten!
emilia

2013-03-12 @ 07:49:52
Postat av: M

Hahaha igår gick jag uppför ett berg med några kompisar. Det är enda träningen jag har gjort på väldigt länge. Idag kan jag knappt gå från träningsvärken.

Mål är att jag ska bli så jävla kär i min engelsman och flytta ihop med honom och vakna bredvid honom varje morgon och inte se en kornig bild på skype på kvällen.

Svar: Det är bättre än ingen motion alls!
emilia

2013-03-12 @ 09:52:41
Postat av: Cecilia

1. Jag tycker zumba är roligast för att man tränar hela kroppen + att det är bra musik! Skulle vilja prova på crossfit..men jag vet inte riktigt vad det innebär. Skulle du kunna vara snäll och skriva ett inlägg om just vad crossfit är?

2. Mål är att få A i engelska till sommaren och att klara svenskan på nationella provet så jag slipper svenskan sedan till hösten sedan.

Svar: Jag har bara gjort zumba en gång, det var roligt, men min koordination hängde inte riktigt med! Självklart kan jag skriva ett pass om CrossFit! Lycka till med skolan!
emilia

2013-03-12 @ 12:22:45
Postat av: mk

1. Viken träningsform föredrar du? Tyngdlyftning, jogg, crossfit, zumba, etc..

- Jag gör insanity workout för tillfället. Men annars föredrar jag "home-videos workout". Jag ser inga resultat när jag spenderar i gym.

2. Har du några mål för tillfället? Vad är dem och när är din deadline? Skola/jobb/tränings/livs-relaterade! You name it!

-Gå ner i vikt, bli mer hälsosam och jobba upp mina betyg. Jag tar studenten i år och deadlinen blir innan jag får mina betyg, men angående min viktminskning så ger jag det ett år.

Svar: Jag har provat Insanity en gång, det är definitivt jobbigt! Sista terminen innan studenten är seg och jobbig, men stå ut! Det är värt det!
emilia

2013-03-12 @ 13:48:04
Postat av: Elli

1. Innebandy och volleyboll! Älskar också badminton och tennis. Men det beror så mycket hur min känsla är, ena månaden kan det vara underbart att jogga och nästa så tar jag inte ens ett löpsteg. Jag gör det som är roligt!

2. Orka med gymnasiet tills sommaren =inte ta lov i förtid :). Sedan så har jag tanke på att vara med i Vasaloppet -14, hela 9mil. Anmälan börjar om fem dagar så jag måste bestämma mig tills dess!


Svar: Sign up! Klart du ska köra vasaloppet :)
emilia

2013-03-12 @ 14:54:33
Postat av: Malin

1. Löpning och styrketräning. Att ha gymkort för att gå på pass funkar inte för mig. Det är något med hela den där grejen att behöva boka pass och planera i förväg som jag inte gillar. Sticker hellre ut och springer när andan faller på, eller går till gymmet på jobbet för en genomkörning. Vi har dessutom förmånen att ha en kollega som är tränare i cross fit, så varje fredaglunch kör han ett pass med de som vill. Arbetsgivaren sponsrar med en halvtimme, resten får vi själva ta från flexen/jobba in.

2. Mina mål... har jag haft länge. Dels har jag löparmål som handlar om att springa vissa distanser under vissa tider och dels orka springa sammanhängande vissa distanser. Närmaste målet är att ställa upp i Bergen City Marathon i april. I övrigt springer jag för att få äta vad jag vill utan att må dåligt av det :-)

Kul idé att fråga oss om saker :-)

Svar: Åh, schysst arbetsgivare! CJ:s chef har precis börjat betala för honom att träna 40 minuter två gånger i veckan. Alltid något! Åh, Marathon! Lycka till!
emilia

2013-03-12 @ 16:00:39
Postat av: Moa

Jättekul ide med dessa frågor verkligen! Och om det får dej att bli mera "bloggmotiverad" är det super, för älskar verkligen din blogg men fler uppdateringar är absolut ett plus! :)
1. Min favorit träningsform är helt klart jogging (älskar också att ta långa promenader med kompisar och hunden, men jag ränkar det inte som "riktig" träning)det är så enkelt, skönt och effektivt. Det rensar tankarna och man begöver inte tänka på något, bara springa! Don't you agree? :)
2. Ett mål är att öka min styrketräning- har inte varit så aktiv på den fronten utan kör bara kondition... Har ingen deadline på det utan siktar på att kunna forstätta med det regelbundet hela tiden.

Svar: Jag brukade älska att springa, men efter jag tränade inför mig halvmara så blev jag så less på det! Men jag hittar nog tillbaka.
emilia

2013-03-12 @ 19:05:47
Postat av: fia

För mig varierar det. Beror på humöret. Skulle vilja träna judo igen men pga foglossning fungerar det tyvärr inte. Just nu gillar jag pilates och cykling.

Jag satte mål förra året och gav mig ett år. Det var att gå ner från 89 till 69 och lyckas springa 3km på 15 min och 10km under 60min. Just nu ligger jag på 78 kg med 2 mån kvar.

Svar: Bra jobbat, och grattis till viktnedgången!
emilia

2013-03-12 @ 19:30:40
Postat av: Madde

Roligt initiativ!
1. Löpning! Finns inget bättre än att gå ut i skogen och springa en runda. Sedan gillar jag också styrketräning.
2. Mina träningsrelaterade mål är att jag ska springa en mil inom löpningen. Mina andra mål är att klara av resten av den väldigt stressiga terminen nu i andra året på gymnasiet samt att allmänt försöka ha en bra balans i mitt liv!

Svar: Milen är inga problem, det fixar du!
emilia

2013-03-12 @ 21:11:50
Postat av: Michelle

Swim, bike, run. Jag är en sucker för triathlon och har gjort flera sprint och olympiska distanser. Nu tränar jag däremot för min första IRONMAN i sommar :)

Svar: Åh, jag är så imponerad av triathlons och er som atleter. Lycka till!
emilia

Postat av: Joanna

Bra idé det där. Det motiverar ju både läsaren och bloggaren :) Jag gillar bla att vandra i naturen, kampsporter & dans. Sporter där man får röra sig i glädje och som inte är monotona, de får även gärna vara sociala. Just nu håller jag på med boxning & capoeira. Och speciellt capoeiran ger mycket glädje! även om det är ganska svårt med akrobatiken :P
Mina mål.. Att bli starkare fysiskt, och framförallt smidigare i capoeiran. Jag kan vara ganska stel i kroppen och rörlighet är ju en stor fördel (i de flesta sporter ju). Och ja, att bara fortsätta att utvecklas helt enkelt. Få uppleva hur min kropp sakta men säkert blir starkare, smidigare och fitare :)
Ha det fint

Svar: Precis det jag hade tänkt mig :) Det låter som att du ha bra mål. Man inser inte hur viktigt det är att vara rörlig förrän man provar något nytt!
emilia

2013-03-16 @ 15:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback