Fck yes!

 
Igår hände det. Jag tryckte 100+ lbs över huvudet! Here's the story: min överkropp, speciellt axlar, har varit väldigt svaga. Det är väldigt mycket mentalt, jag tror att jag inte kan, därför går det inte. Hur som helst. Igår gjorde jag strikta hand stand push up's nästan utan några problem alls, jag behöver inte längre ta i för kung och fosterland. Kände mig jävligt taggad på att göra Clean and Jerk's i tio minuter för att hitta 1 rep max efter det. Så där är jag, på sista rundan, och jag sätter min jerk på 108# !!! De må inte vara mycket för många CrossFit tjejer, men jag är så jäkla glad att jag kommit över 100 lbs. Mitt förra PR var 98#, så det var ju liksom 10# till! 
 
Jag var dock väldigt trött efteråt, och middagen dagen innan var skit, så jag presterade inte lika bra under WOD:en. Sprang 2 miles (3.22 km) på 16:02. Det är 5:01 km/h. Visserligen är det inte skitsakta, men det var så kort distans att jag tycker jag skulle varit snabbare. Jag var tredje sista att komma i mål (hälften av de som var på passet var competitors, jag skyller på det också.) Hatar att komma sist eller nära botten. Hatar. Prestationsångest gånger en miljon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback