A normal day in the Jansson/Sisson household

En vanlig dag i vårt hem brukar se ut så här:
 
CJ börjar jobba antingen klockan 05:00 eler 06:00, beroende på dagen. Jag börjar skolan kring 09:00 eller 10:30. Efter skolan kommer jag hem, gör mina läxor/pluggar till prov. Jag går i skolan max tre timmar om dagen, och nu när Ripley blivit äldre klarar han sig hemma själv under den tiden då jag är i skolan. Vi har även en hundlucka så han kan ta sig ut i trädgården när han vill.
 
Jag kommer hem, leker med Ripley, vi går ut en sväng. Klockan 16:00 åker jag iväg till gymmet på måndag/tisdag/torsdag. Tränar en timme. CJ kommer hem 16:30 de dagarna (han jobbar 06:00-14:00 på ett jobb, 14:20 till 16:15 på ett annat. På onsdagar tränar CJ sina brottarungar senare, så jag är hemma själv till ungefär 18:30. Onsdagar är oftast mina vilodagar från träning, så jag brukar se till att få in mest plugg de dagarna. På fredagar är jag ledig, så då är jag hemma med Ripley hela dagen. Hur som helst. Tiden jag och CJ får tillsammans är den efter träning och jobb, oftast vid 18:30-19:00 tiden. Vi lagar mat tillsammans, äter, ser någon film, tvättar - ja, sådana där tråkiga sysslor. På kvällen tar vi tillsammans ut Ripley och promenerar och leker. Sedan är dagen slut och vi somnar i soffan, hehe.
 
Helgerna ser olika ut beroende på vilken månad det är. Nu har brottarsäsongen dragit igång för CJ och då har de träningar på lördagförmiddagarna, plus tävlingar eller matcher på vissa helger. På helgerna försöker vi spendera så mycket tid som möjligt tillsammans. Vi tar Ripley på en hike, vi käkar lunch någon stans, träffar våra vänner, osv... dock är det svårt att få tid tillsammans nu när brottarsäsongen startat, men med lite planering går det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback