The year of 2012

Jag firade in det nya året i Sverige, och flög tillbaka till USA den första veckan i januari. Ripley var jätteglad att jag var hemma! Vi köpte även nya iPhones och detta är nog den första bilden jag tog med den.
 
Jag började min andra termin på PVCC och läste 16 credits. Jag hade fullt upp hela tiden!
 
I februari blev det helt plötsligt varmt i Phoenix igen! Jag låg vid poolen just den här dagen.
 
I mars hade vi grillfest med grannarna!
 
Ripley tyckte även att hans säng gjort sitt!
 
Vi firade påsk hemma hos CJ:s mamma Cindy med hela amerikanska familjen.
 
Min vän Viktoria kom och hälsade på i april! Vi shoppade en heeel del!
 
Vi åkte även till Grand Canyon!
 
Maj var en konstant plugg-månad. Slutproven låg runt hörnen och det var massvis att göra!
 
Den var även då min bil slutade funka, mitt i gatan! Styrservon och bromsservon gick och jag slet som ett djur för att svänga in på en parkering och få stopp på bilen. En meter innan en stor skylt på en gräsplätt fick jag stopp på den! Sedan fick bärgningsbilen komma. Men nu funkar den ju igen!
 
Och CJ tog sin examen från PVCC i maj!
 
I slutet av maj kom Malin och hälsade på!
 
Vi åkte till Kalifornien och hängde på stranden i några dagar. Så välbehövt!
 
I juni kom CJ:s biologiska halvsyster och hälsade på oss. De hade aldrig träffats förut, så det var nervöst, men roligt!
 
Vi firade in nationaldagen den 4:e juli med BBQ med våra grannar och vänner!
 
Sedan kom äntligen min mamma och morbror till USA! 
 
Vi åkte till Las Vegas och till Hoover-dammen, som ni ser på bilen! Ena armen i AZ och andra i NV.
 
I augusti provade jag några olika träningsformer, bla Bikram yoga! Som ni märker så var det ju så klart CrossFit som jag fastnade för och blev förälskad i! Vi letade även hus hela augusti.
 
Jag och CJ firade fyra år i slutet av augusti så han hade planerat en middag på the Melting Pot!
 
Och i september skrev vi kontrakt på detta hus som vi nu hyr!
 
Vi åkte även till Boston!
 
Jag fick äntligen besöka the JFK Library and Museum! Här började även min kampanj att få CJ att bli president. Han velar fortfarande... skämt åsido!
 
I oktober började jag träna inför min halvmara.
 
Det var även en hel del CrossFit. Detta är en av de jobbigare passen jag gjort. Jag vet att det finns värre Benchmarks men den här var jobbig för mig.
 
I november firade vi thanksgiving och jag hade mycket att göra i skolan så det är dåligt med bilder från den här månaden.
 
December började med min halvmara! Jag var så nervös att jag inte skulle orka hela, men det gjorde jag! Tiden kanske inte var den bästa (6:10 min/km), men jag sprang ju alltihopa!
 
På min födelsedag hade CJ bokat bord på en restaurang som ligger i the Scottsdale Princess hotellet. Mums!
 
Vi hade även en jättetrevlig jul hemma hos oss, men jag hade så mycket att göra att det inte blev några bilder den dagen! Dock så tyckte Ripley att det var riktigt skönt att gå och lägga sig på kvällen tydligen...
 
2013 har några riktigt roliga saker att bjuda på! Vad det är kommer ni se så småningom, men det är värt väntan! Gott nytt år!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

är du ensam i Sverige eller är CJ med dig? :)

Svar: Det är bara jag, han kunde tyvärr inte få ledigt från jobbet. :)
emilia

2012-12-30 @ 16:59:01
Postat av: Madeleine Hutchinson

Rolig och härlig recap av ditt/ert år 2012. Spännande att se vad nästa år bjuder på.. :)

Svar: Det bjuder på bra saker, hoppas jag!
emilia

Postat av: Johanna

Kul med en liten recap..:) 2013 blir nog valdigt bra ska du se..;) Sa du o CJ blev ocksa tillsammans i augusti -08.. haha, det blev jag o mannen ocksa..:)

Svar: Visst blir det bra allt ;) Yes det blev vi! Åh, vad roligt sammanträffande! :)
emilia

2012-12-31 @ 00:19:19
URL: http://loppansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback