Questions

Jag har en fråga. eftersom du köpte datorn ifrån usa som jag har förstått det. har den då svenska bokstäver?
Nej, det har den inte. Men alla Macs har en funktion då du kan välja vilken språkinställning du vill ha på tangentbordet, där har jag valt svenska. Alltså, jag har ÅÄÖ, de sitter på samma ställen som på ett svenskt tangenbord, bara att de inte står ÅÄÖ på tangenterna. Likaså är alla komandon som på svenska. Mitt frågetecken sitter brevid nollan som vanligt (när jag använder det svenska komandot), men på tangentbordet är den bredvid min shiftknapp. Så för att göra det kort: kan man skriva utan att titta på tangenterna funkar det skitbra, dock kan det bli lite förvirrande när man försöker använda komandona som finns på tangenterna, då man har svenska som inställning. Hoppas inte att det där var allt för förvirrande. Hehe.

Kommentarer
Postat av: melody

Så tacksam för svaret ^^

min pappa har nämligen köpt en mac och den är typ inte till användning utan alla bokstäver men nu så kan man ändra ^^

2011-03-04 @ 16:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback