Wroooom - körkort?

Jag har inte ett amerikanskt körkort, än. Jag använder mitt svenska och kompletterar med ett internationellt körkort. Det funkar i AZ i sju månader om man är student. Sedan måste man köra upp och ta ett amerikanskt körkort. Jag har också hört att det är lätt. CJ fick köra runt kvarteret, göra en vänstersväng och göra en three point turn. De brukar variera mellan en fickparkering och en three point turn.

Angående hur lång tid det tog för mig att ta körkort. Jag övningskörde första gången i mitt liv i oktober 2009. Jag tog lektioner på körskolan, ca 15 stycken totalt. Körde dock inte så mycket i december då Gävle var fullt med snö. Fortsatte med lektioner, var bortrest i stort sätt hela februari och hela april, sedan körde jag upp privat i maj 2010 och tog körkort då. Så räknar man "körmånader" så  fyra och en halv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback