Math for retards, and I'm in it.

Som jag nämnde tidigare så testade jag inte bra i matte-delen för placering. Jag har inget problem med siffrorna, men termerna! Jag föstår inte vad de menar när det står hur man ska lösa problemet. I vilken form vill de ha svaren, hur vill de att jag löser ekvationerna?

Idag var det min första mattelektion. Jag valde att börja om från scratch. Basic matte. Jag tänkte att jag lär mig allt från början, på engelska. Hur de löser ekvationer osv... Visst blir det mycket mer matte än jag tänkt, men det kan vara lika bra att börja på nytt och verkligen ha koll. Slippa stressa igenom svårare kurser.

Vi fick läxa som jag gjorde ikväll. Det var ett skämt. Alltså, högstadiematte. Jag har grinat mig igenom hela matteläxan för jag känner mig så otroligt dum! Jag har läst Matte D. Trigonometri. Men kan inte ett jävla smack på engelska. Så frustrerande. Läxan gick bra, men det är faktumet att jag måste börja om som är så jobbigt. Jag vill hellre läsa lätt matte och verkligen få koll på termerna och hur de löser problem och så i USA, men det är så himla jobbigt att ta ett så stort kliv tillbaka.

Där satt jag och grinade och CJ tror att jag inte förstår. Jag förstår precis vad jag ska göra, om någon förklarar i simpla termer hur man löser problemet. Inte med deras konstiga ord. Ugh. Just då ville jag bara att mamma skulle vara här så jag kunde gråta en skvätt. Eller två.

Men det kommer alltid finnas motgånar. För övrigt var min dag toppen. Min matte-klass är schysst och läraren är så himla gullig. Men, det tar emot att behöva börja om för jag inte förstår språket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback