TOEFL test

Nu har jag registerat mig för TOEFL-testet den 13 november i Stockholm. De flesta svenskar jag läst om som tagit testet, sade att det var ganska simpelt. Men det återstår att se. Är det någon som läser som gjort testet?

Jag ska ta pappersbaserade testet, och det består av: listening, structure and written expression, reading comprehension och writing. Så håll tummarna nu!

Nu gör inte jag det här för jag tycker det är kul att betala $160 och för att det är så jäkla kul att göra prov... utan för att testet behövs för att jag ska kunna söka till colleget jag vill gå på i USA.


Kommentarer
Postat av: cecilia

lycka till :D

Postat av: Lixy

Vad tycker du om att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen?

2010-09-20 @ 18:34:38
URL: http://valjrattparti.blogg.se/
Postat av: lina

Hej! Jag måste bara fråga en fråga. Jag är i usa nu som utbytesstudent, har vart här i 17 dagar och jag har min pojkvän hemma i sverige. Hur gör du när du saknar CJ? det har inte ens gått tre veckor och jag kan inte beskriva hur mycket jag saknar min pojkvän. Har du några tips? Tänkte att du måste ju vara van nu efter 2 års tid.. jätte tacksam för svar :) du får gärna svara i mail

2010-09-20 @ 22:22:42
URL: http://linamihi.blogg.se/
Postat av: Anonym

TOEFL is a piece of cake, du kommer att tycka det är super enkelt. Tog det innan jag skulle plugga på University och det var enkelt. Är dock en stor omställning att plugga på university level.

Lycka till!!!

2010-09-25 @ 07:50:31
Postat av: Sally

Hej, jag sökte på Toefel och fick fram din blogg - ska göra testet men kan inte hitta ngn bra länk om hur jag ska gå vidare. Hur gjorde du? var anmälde du dig? Vill du vara snäll och maila mig så är jag VÄLDIGT tacksam.

Hälsningar, Sally

2011-01-03 @ 00:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback