Bortglömda skatter i Arizona

Många som åker till Arizona, speciellt Phoenixområdet, håller sig oftast till samma ställen. Man shoppar i mallsen, man äter på de lite mer exklusiva restaurangerna i Scottsdale osv. Jag vet att Scottsdale är väldigt upscale och fint, men många besöker inte Paradise Valley, som verkligen är gräddhyllan i Arizona.

I Paradise Valley finns många otroligt vackra restorter där man kan checka in över en dag (om man har råd...) och väääldigt fina restauranger. Många stirrar sig blinda på Scottsdale och de finare restaurangerna som finns vid hotellen downtown, vilket gör att många missar Paradise Valley, även om stället erbjuder mycket. Dessutom kanske du får syn på Alice Cooper eller nån annan kändis. Husen här är bland de vackraste jag sett, och sjukligt dyra.

Hur som helst tänkte jag också tipsa om otroligt vackra Cave Creek. Det ligger i utkanten av norra Phoenix och har lite mer personlighet. Det finns många gamla westerntavernor och rodeos. Här kan man uppleva lite av cowboy-känslan. Utöver det har dom mysiga restauranger och småshoppar.

Land i Cave Creek är otroligt dyrt, så man kan även checka in alla supersnygga och stora hus, som kostar multum! Författaren av Twilightserien äger bland annat hus där.

Vyerna ger ett äkta Arizona. Malls och Scottsdale/PV i all ära, men det här är en av mina absoluta favoritställen i Arizona.


Sunset in Cave Creek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback